اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه هیئت هندبال استان اصفهان:

تنها راه نجات تیم هندبال فدراسیون اعمال قدرت توسط داوران بود

بیانیه هیئت هندبال استان اصفهان در خصوص وقایع و اتفاقات دیدار نیک‌اندیش و ثامن سبزوار و موضع‌گیری اخیر فدراسیون و رئیس کمیته داوران منتشر شد.

تنها راه نجات تیم هندبال فدراسیون اعمال قدرت توسط داوران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی هیئت هندبال استان اصفهان، در پی حواشی دیدار تیم‌های هندبال نیک‌اندیش شهرداری اصفهان و ثامن‌الحجج سبزوار در خصوص مسائل داوری این دیدار و بازتاب آن در در رسانه‌های مختلف و مطالب مطرح شده پس از آن به ویژه بیانیه فدراسیون هندبال و همچنین مصاحبه اصغر پورمقدم رئیس کمیته داوران و مسابقات فدراسیون هندبال با یکی از سایت‌های خبری در روز سه‌شنبه مورخ 13/7/1392 و مطالب کذب بیان شده توسط وی هیئت هندبال استان اصفهان را وادار به واکنش کرد.

این هیئت در راستای حمایت از حقوق حقه تیم‌های اصفهانی در لیگ برتر و پس از اتفاقات دیدار پنجشنبه گذشته و پس از اعتراض مستدل و مستند به نحوه قضاوت دیدار مذکور، متحمل انواع و اقسام توهین‌ها و تهمت‌ها شده است لذا بر خود لازم می‌داند که برای تنویر افکار عمومی و بیان واقعیت‌ها مطالب ذیل را به آگاهی مردم و مسئولان ذی‌ربط در وزارت ورزش و جوانان برساند:

1- بیانیه صادره از سوی فدراسیون هندبال و مطالب مطرح شده در مصاحبه آقای پورمقدم نشانه ناهماهنگی و عدم مدیریت صحیح در روابط کاری  و تصمیم گیری‌ها در فدراسیون هندبال  است به نحوی که ایشان اظهار می دارد  که در جریان این بیانیه نبوده، حال چگونه است که این دو مسئول اصلی فدراسیون هندبال که وظیفه ایجاد هماهنگی و نظم در هندبال کشور را دارند، در صدور یک بیانیه این‌گونه ناهماهنگ عمل می‌کنند و فدراسیون هندبال باید پاسخ دهد که اگر بیانیه مذکور بنا بر مستندات و بررسی‌های کامل بوده چگونه است که رئیس کمیته داوران از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و جالب‌تر  آز آن می‌گوید نمی‌دانم این بیانیه را چه کسی نوشته است. این است مفهوم هماهنگی و نظم کاری در فدراسیون هندبال؟

2- هر انسان منصفی که بیانیه اخیر فدراسیون هندبال و علی‌الخصوص چهار سطر پاراگراف اول را بخواند در شگفت خواهد ماند که این بیانیه فدراسیون هندبال است یا باشگاه ثامن الحجج سبزوار؟ 

3- ماجرا از آنجا آغاز شد که تیم نیک اندیش شهرداری اصفهان تیمی جوان و بی ادعا در دیدار مقابل ثامن الحجج سبزوار (بنا به ادعای آقای کوزه گری تیم ملی ایران) با ارائه یک بازی زیبا و هدفدار، تیم ستاره‌های هندبال کشور را مغلوب قدرت خود کرد به نحوی که تنها راه برای نجات تیم فدراسیون هندبال اعمال قدرت توسط داوران بود که این امر در تصاویر ضبط شده این مسابقه کاملأ مشهود و قابل اثبات است و هیئت هندبال استان اصفهان پیشنهاد می‌دهد که فیلم این بازی در حضور کارشناسان و خبرگان فن و با حضور آقای داوود توکلی رئیس کمیته داوران آسیا و عضو فعال و ارشد فدراسیون جهانی هندبال که در حال حاضر برای اقامتی کوتاه در ایران بسر می‌برد مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد تا سره از ناسره تمیز داده شود.

4- در دقیقه 26 نیمه دوم در پی فعل و انفعالاتی و اشتباهات مسلم داوران، مربی نیک اندیش تیم خود را از زمین خارج می‌کند و  از آنجا که روسای هیئت‌ها به‌عنوان متولی و مسئول چگونگی برگزاری مطلوب مسابقات در استان‌ها می‌باشند می آبادی بعنوان رئیس هیئت استان به‌منظور ترغیب مربی نیک اندیش جهت ادامه مسابقه و کمک به ایجاد جو مطلوب وارد زمین می‌شود که متاسفانه با هجوم و رفتار ناشایست مربی ثامن الحجج و همچنین مومنی بازیکن این تیم روبه‌رو شده و این دو نفر با فحاشی در جهت بهم ریختن جو مسابقه تلاش کردند، حتی این دو نفر اقدام به آغاز به حمله فیزیکی و درگیری نمودند که اگر حرکت هوشیارانه می‌آبادی و پرهیز از هرگونه درگیری نبود معلوم نبود که رفتار ناشایست کسانی که به اشتباه اسم خود را ورزشکار گذارده‌اند به کجا می‌انجامید.

5- آقای پورمقدم که به علت قحط‌الرجال و عدم همکاری کارشناسان خبره و آگاه با فدراسیون کوزه گری را بر مسند کمیته داوران و همچنین مسابقات انتخاب کرده است.

ایشان می‌گوید که تیم ثامن الحجج بیشترین ضربه‌ها را از داوران خورده است، اگر این مطلب را واقعی و مستند بدانیم خوب چه کسی غیر خود ایشان باید پاسخگوی این موضوع در حق یک تیم باشد و چرا پاسخی در این خصوص ندارد؟

6- طبق قراردادهای فدراسیون هندبال هر بازیکن و مربی که با باشگاهی قرارداد می‌بندد موظف است که 5/2  درصد مبلغ قرارداد خود را به حساب هیئت هندبال استان خود واریز کند این مبلغ صرف هزینه‌های هیئت خواهد بود.

این مبالغ هنگامی بیشتر ارزش خود را نشان میدهد که بدانیم فدراسیون هندبال طی سه سال اخیر ریالی به‌حساب هیئت‌های استان‌ها واریز نکرده است ضمن اینکه این قانونی است که خود فدراسیون آن را تدوین و ابلاغ کرده، البته آقای پورمقدم باز هم بر شما ایرادی وارد نیست چون جنابعالی در مشاغل مدیریتی اینچنینی کار نکرده‌اید تا بدانید مجموعه‌ای چون یک هیئت استان چگونه باید هزینه‌های خود را تامین کند.

در عین حال جنابعالی در مصاحبه مذکور مطالب دریافت وجه را به‌نحوی شبهه ناک بیان کرده‌اید که گویا به‌جای هیئت استان و حساب رسمی این هیئت، شخص رئیس هیئت این وجوه را دریافت کرده است لذا از همین طریق به جنابعالی یادآوری می‌شود که در اسرع وقت اعلام نمایید منظور از مطالب مطرح شده شخص خاصی بوده یا هیئت هندبال؟

بدیهی است که در صورت عدم پاسخگویی و شفافیت در نظرات بیان شده هیئت هندبال استان اصفهان و رئیس هیئت حق پیگیری موضوع تهمت و افترا را از طریق مراجع ذی‌صلاح قضائی برای خود محفوظ می‌داند.

7- داوران از زحمتکش‌ترین قشر و بدنه ورزش می‌باشند و داوران شریف و خدوم هندبال هم از این امر مستثنی نیستند، داوران هندبال که اکثر آنها هنوز مطالبات دو سال گذشته خود را از فدراسیون هندبال دریافت نکرده‌اند همواره فارغ از مسائل و مشکلات مالی در کمال صداقت و شرافت به قضاوت مسابقات گوناگون مشغولند و انتصاب هر گونه واژه‌های سخیف همانند ارتشاء و... به ایشان غیر منصفانه و دور از شأن و جایگاه والای این داوران می‌باشد، اما حکایت داوران با عملکرد نامطلوب که تعدادشان کمتر از تعداد انگشتان یک دست است نباید ما را به یک حکم کلی اشتباه در خصوص داوران با صداقت و شریف هندبال رساند، اما مسئله این است که چه عاملی موجب شده که هر بازی لیگ برتر آبستن درگیری و اعتراض و بلوا شود و در کمال تاسف داوران ضعیف‌ترین و کوتاه‌ترین دیوار در دسترس همگان می‌باشند، این را فدراسیون هندبال و سیاست‌های پر اشتباه  آن باید پاسخ دهد.

8- و اما سخن آخر

آقای کوزه گری فرصت را مغتنم شمرده و خارج از هر اختلاف سلیقه و نگرش‌ها در اداره هندبال هشدار می‌دهیم که تا وقت باقیست فکری برای تیم ملی و مسابقات قهرمانی آسیا کنید.

این تیم با این مربی به ناکجا آباد هم نخواهد رسید و در پایان در خانه اگر کس هست یک حرف بس است.

انتهای پیام/63020/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول