اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری بهشهر:

پیگیر راه‌اندازی مستقل اداره میراث فرهنگی در بهشهر هستیم

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران حوزه بهشهر، گفت: موضوع اداره گردشگری بهشهر در زمان مسئولان گذشته مطرح بوده و ما هم پیگیر آن هستیم.

پیگیر راه‌اندازی مستقل اداره میراث فرهنگی در بهشهر هستیم

قربان حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر، اظهار داشت: این شهرستان به‌ تنهایی آیینه تمام‌نمایی از فرهنگ و تاریخ و هنر مازندران است، که جاذبه‌های گردشگری بسیاری داریم و باید از آن‌ها صیانت کنیم.

وی افزود: شهرستان بهشهر، استحقاقِ اداره مستقل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارد، افرادی که قبل از بنده سرپرستی این مجموعه را به عهده داشتند، بسیار پیگیر این کار بودند و ما هم پیگیر هستیم.

حیدری با بیان اینکه شهر‌ها و روستاهای بهشهر هر کدام در دل خود آثاری از نیاکان ما را به یادگار دارند، خاطر‌نشان کرد: نباید این آثار را به حال خود رها کنیم، در مرمت بناهای تاریخی باید نهایت دقت شود تا معماری اولیه بنا دستخوش تغییرات نشود.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری بهشهر در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به برنامه‌های هفته گردشگری پرداخت و گفت: افتتاح دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی نسیم مازندران در رستمکلا یکی از برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: با افتتاح این دفتر، شمار دفاتر خدمات سیاحتی و گردشگری بهشهر (بند ب) به چهار دفتر رسید که سه دفتر دیگر، «دانیال»،«منظومه‌گشت» و «تیهو» نام دارند.

حیدری همچنین با اشاره به شعار امسال روز گردشگری با عنوان «گردشگری و آب و حفاظت از آینده مشترک»، از برگزاری مسابقه قایقرانی(پدالو) در استخر منطقه نمونه گردشگری عباس‌آباد گفت و اینکه به‌دلیل کمبود فضا و وسایل مورد نیاز، تنها 20 گروه دو نفره در مسابقه شرکت داده شدند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهشهر، در ادامه گفت: به گروه‌های اول تا پنجم، هر کدام یک «گلیمچه» اهدا شد که هم از صنایع دستی این منطقه است و هم مورد رضایت شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

وی افزود: هر فردی از جامعه به اندازه خود سهمی در پاسداری از آثار فرهنگی، هنری و تاریخی دارد، این آثار هویت و شناسنامه ما هستند.

حیدری در پایان با بیان اینکه حضور گردشگران در اماکن تفریحی و توریستی باید آگاهانه باشد، تصریح کرد: استفاده بهینه از این آثار که امروزه یک صنعت و محل درآمد به‌شمار می‌رود، راهی برای صیانت، اهمیت و توجه بیشتر جامعه به آنها است.

انتهای پیام/86001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول