اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

«بندر نخل ناخدا» برای رونق گردشگری منحصر به فرد است

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور ایجاد محیطی زیبا و در شأن مسافران و گردشگران دریایی خلیج فارس در بندرگاه چند منظوره «نخل ناخدا» خبر داد و گفت: این بندرگاه در نوع خود منحصر به فرد است.

«بندر نخل ناخدا» برای رونق گردشگری منحصر به فرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا دلبری عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های بندری و بندر نخل ناخدا، هدف از احداث این بندر را ایجاد مجموعه دریایی مناسب جهت انجام فعالیت‌های مسافری، تفریحی و گردشگری در ساحل شهر بندرعباس عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت فاز اول این بندرگاه اوایل سال 91 شروع شده و در حال حاضر پس از مدت یک سال و نیم، بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: پس از بهره‌برداری از فاز نخست این بندرگاه نخلی شکل که کاربری مسافری دارد، فاصله دریایی 20 کیلومتری بندرعباس تا جزیره هرمز 7 کیلومتر کاهش می‌یابد.

* اعلام آمادگی برای حضور سرمایه‌گذاران برای اجرای فاز دوم پروژه

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین تصریح کرد: در فاز دوم پروژه که دارای کاربری گردشگری است، امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ساخت هتل و ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری همچون جت اسکی، قایقرانی و سایر تفریحات دریایی وجود خواهد داشت که در حال بررسی پیشنهادات مختلف در این رابطه هستیم.

لازم به ذکر است؛ بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا علاوه بر فعالیت در زمینه مسافری و تفریحی، به رونق اقتصادی منطقه و سهولت جابجایی کالاهای تجاری و مایحتاج مردم جزیره هرمز کمک شایانی خواهد کرد.

طول اسکله این بندر، حدود 4500 متر است که شامل جاده دسترسی و حوضچه پهلوگیری شناور است، همچنین برای اراضی پشتیبانی این بندرگاه، 25 هکتار پسکرانه نیز پیش‌بینی شده است.

* بهره‌برداری از بزرگترین ترمینال بندری ایران تا پایان سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه با اشاره به بازدید خود از بندر حقانی، از توافقات صورت گرفته با پیمانکار این پروژه به منظور حل مشکلات و موانع موجود در خصوص تکمیل ساختمان ترمینال مسافری این بندر خبر داد و تاکید کرد: با بهره‌برداری از این ترمینال تا پایان سال جاری، شاهد ایجاد فضای مناسبی برای خدمات دهی رفاهی به مسافران و گردشگران جزایر زیبای قشم و هرمز خواهیم بود.

یادآور می‌شود، عملیات اجرایی ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در زیربنای 3800 مترمربع و در دو و نیم طبقه پیش بینی شده که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

این ترمینال مسافری شامل مراکز فروش بلیط، سالن‌های انتظار، نمازخانه، رستوران، کافی‌شاپ و محل استراحت است که در مواقع بروز شرایط نامساعد جوی و تعطیلی موقت بندر، مسافران می‌توانند در فضایی مطلوب از امکانات رفاهی پیش بینی شده در این ترمینال استفاده کنند.

انتهای پیام/88001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول