اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تکاب خبر داد

آغاز اجرای طرح‌های آبخیزداری منطقه یولقون آغاج تکاب

فرماندار تکاب از آغاز اجرای طرح‌های آبخیزداری در منطقه یولقون آغاج تکاب خبر داد.

آغاز اجرای طرح‌های آبخیزداری منطقه یولقون آغاج تکاب

 محمدعلی داعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هفته کاهش بلایای طبیعی فرصت خوبی برای مرور اقدامات مقابله‌ای انجام شده در شهرها و روستاها بوده و می‌تواند راهگشای اقدامات بعدی لازم‌الاجرا در مناطق حادثه‌خیز شود.

وی در ارتباط با بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه سخت‌افزاری در تکاب، گفت: بخشی از امکانات و تجهیزات ضروری موردنیاز برای زمان وقوع بلایای طبیعی، توسط ستاد مدیریت بحران تکاب تأمین شد که خریداری یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی از جمله آنها است.

داعی در حوزه نرم‌افزاری نیز به برگزاری مانورهای متعدد در میان اعضای ستاد مدیریت بحران تکاب، برای پوشش امدادی لازم به هنگام بروز این بلایای طبیعی اشاره کرد.

وی در راستای مقابله با وقوع بلایای طبیعی، به احداث دیوار حفاظتی در بخش‌های مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت: دیوار حفاظتی اغول‌بیک، از جمله این اقدامات است که در سال جاری در این شهرستان انجام شده است.

فرماندار تکاب همچنین از احداث دیوارهای ساحلی مختلف در روستاهای تابعه این شهرستان خبر داد و افزود: احداث و تکمیل دیوارهای ساحلی چوبلو، آغ‌بلاغ علیا و شریف آباد از جمله این اقدامات است که در نیمه نخست سال جاری انجام شده است.

داعی تصریح کرد: قنات‌های سبیل، آق‌قلعه، اسدکندی، قیزقاپان ترک و عربشاه گروس ضمن لایروبی، مرمت و بازسازی شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی روستاهای در معرض خطر، از جابجایی آنها به مناطق امن‌تر خبر داد و افزود: در این راستا روستای ترمکچی نیز به علت رانش زمین به طور کامل جابجا شد.

فرماندار تکاب ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری در منطقه یولقون آغاج این شهرستان نیزاز دیگر پروژه‌هایی است که در طول شش ماه نخست سال جاری اجرا شده است.

وی به مرمت و بازسازی پل تاریخی شریف آباد و پل روستای آقدره وسطی نیز اشاره کرد و گفت: با ارائه تسهیلات، نسبت به بازسازی اماکن مسکونی غیرایمن نیز اقدام شده است.

داعی همچنین به احداث سالن چندمنظوره شهرداری تکاب، برای پوشش حوزه شهری و بخش مرکزی این شهرستان به هنگام وقوع بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: سالن چندمنظوره روستای احمدآباد نیز برای پوشش مدیریت بحران حوزه بخش تخت سلیمان احداث شده است.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول