اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه اول سال انجام شد

به روزرسانی اطلاعات 4200 موقوفه مازندران در سامانه جامع

معاون حقوقی اوقاف مازندران از به روزرسانی اطلاعات 4236 موقوفه مازندران در سامانه جامع در شش ماهه نخست سال خبر داد.

به روزرسانی اطلاعات 4200 موقوفه مازندران در سامانه جامع

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران، مجتبی باقرزاده گفت: قانون اساسی که به عنوان پایه و مرجع برای تصمیم‌گیری‌ها در کشور ما است 30 ماده را به مسئله وقف اشاره شده است.

وی افزود: سنّت حسنه و ماندگار وقف در مباحث و مسائل شرعی و فقهی از سوی علمای صدر اسلام تاکنون بیان شده و تأکید فراوان شده است.

باقرزاده مهم‌ترین وظیفه حقوقی وقف را حفظ عین موقوفه و اجرای نیات واقفین خیراندیش دانست و افزود: معاونت حقوقی در طول سال برنامه مدوّن و مشخصی در دو حوزه حقوقی و ثبتی دارد و از تمام ظرفیت‌های لازم استفاده می‌کند تا در جهت احیای حقوق وقف و موقوفات گام بردارد.

وی در ادامه به عملکرد برنامه‌های شش ماهه اول سال جاری اشاره و افزود: در این مدت اطلاعات 4236 موقوفه و رقبه در سامانه جامع بروزرسانی شد، شش سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شد، 981 مورد برای موقوفات نقشه utm تهیه شد و 67 مورد از پرونده‌های موقوفات در محاکم قضایی تعیین تکلیف شد.

معاون حقوقی اداره کل اوقاف مازندران از دیگر عملکرد شش ماهه اول را صدور 17 مورد حکم له موقوفات، برگزاری 25 جلسه کارگروه اوقاف و منابع طبیعی و تعیین تکلیف 28 موقوفه در این تفاهم‌نامه، برگزاری 37 نشست با مسئولان استان برای احیای حقوق وقف، فعالیت در شورای حفظ حقوق بیت‌المال و مطالبه وقف از نهادهای دولتی و 168 مورد تبدیل به احسن موقوفات اعلام کرد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول