اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران خبر داد

شناسایی 25 نقطه در گچساران برای احداث مسجد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: با توجه به تراکم جمعیت در گچساران 25 نقطه برای احداث مسجد در این شهرستان شناسایی شده است.

شناسایی 25 نقطه در گچساران برای احداث مسجد

الله‌کس نجیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به برنامه ابلاغی سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه این اداره فعالیت خود را در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و موقوفات به همراه فعالیت‌های قرآنی آغاز و به انجام رساند.

تشریح فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اوقاف گچساران

وی افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی این اداره با توجه به تقویم سالانه از جمله برنامه‌های فرهنگی آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت فاطمه(س) در دهه فاطمیه، طرح نشاط معنوی ویژه اوقاف، فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان، ضیافت رمضان توسط این اداره انجام شده است.

نجیبی همچنین از ثبت‌نام 400 نفر در طرح حفظ قرآن و برگزاری کلاس‌‌های قرآنی، تشکیل 17 کلاس روستایی و شهری آموزش قرآن با حضور اساتید مجرب، برپایی خیمه‌های معرفت، کودک و نوجوان و خیمه پاسخگویی مسائل شرعی را از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط این اداره عنوان کرد.

فاز دوم ساخت پل بزرگ روپوش در بی‌بی حکیمه(س) در دست اقدام است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران ابراز کرد: در حال حاضر 25 پروژه عمرانی در دست اقدام است که آغاز فاز دوم ساخت پل بزرگ روپوش در جوار مرقد بی‌بی حکیمه(س) از مهم‌ترین پروژه‌های اوقاف به شمار می‌رود.

نجیبی عنوان کرد: افزون بر 700 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی شده است که اعتبار کنونی این پروژه از محل نذورات مردمی تهیه شده است.

وی ادامه داد: اقدامات عمرانی با همکاری هیئت امناء اوقاف در دیگر بقاع متبرکه نیز به صورت جدی در دست اقدام بوده که این فعالیت‌های عمرانی در هیچ زمانی متوقف نمی‌شود.

نجیبی یادآور شد: در موضوع حسینیه‌ها و مساجد گچساران تنها شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بوده که در ساخت این امکان مذهبی و فرهنگی استقبال خوبی به عمل آمده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از شناسایی 25 نقطه در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به تراکم جمعیت و تعداد خانواده‌ها 25 نقطه در گچساران برای احداث مسجد شناسایی شده است.

کلنگ‌زنی زائرسرای امامزاده جعفر(ع)/برگزاری مسابقات قرآن در نیمه دوم مهرماه جاری

نجیبی اظهار کرد: در دهه کرامت بزرگداشت امامزادگان جعفر (ع) و بی‌بی حکیمه (س) مراسمی در محل امامزاده جعفر (ع) برگزار شد که در همان روز نیز کلنگ ساخت زائرسرای این امامزاده با زیربنای 500 متر مربع در دو طبقه به زمین زده شد.

وی اعتبار اولیه این پروژه را 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: امید است با تعامل خوب هیئت امنای این امامزاده ساخت این زائرسرا در یک سال آینده در حد اسکان تکمیل شود.

نجیبی از برگزاری مسابقات قرآن در نیمه دوم مهر ماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 250 نفر در رشته‌های مختلف قرآنی برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که برگزیده‌های این مسابقات به مرحله استانی و در صورت کسب موفقیت به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

کلنگ‌زنی ساختمان جدید امامزاده روستای خربل/برگزاری برنامه‌های ویژه ماه محرم در جوار بقاع متبرکه

این مسئول گچسارانی در اوقاف و امور خیریه با اشاره به وضعیت کنونی امامزاده روستای خربل بیان کرد: ساختمان قدیمی امامزاده روستای خربل با همکاری هیئت امنای این امامزاده، اداره راه و ترابری و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تخریب و در چندین هزار متر مربع تسطیع شده که عملیات خاک‌برداری آغاز و کلنگ احداث ساختمان جدید این امامزاده نیز بر زمین زده شده است.

نجیبی از برگزاری برنامه‌های ویژه ماه محرم و دهه ولایت در جوار بقاع متبرکه گچساران خبر داد و یادآور شد: برنامه‌های دهه ولایت، اعیاد عید غدیر خم و قربان، بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم در کنار بقاع متبرکه گچساران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82014/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول