اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راه‌هایی برای جذب جوانان به مساجد

در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی بویین زهرا راهکارهایی برای تقویت و جذب بیشتر جوانان به مساجد مطرح شد.

راه‌هایی برای جذب جوانان به مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین همایش تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان بویین زهرا یک‌شنبه شب برگزار شد.

در این همایش که در دفتر امام جمعه شهر بویین زهرا برگزار شد تعداد قابل توجهی از چهره‌های فرهنگی و هنری شهرستان بویین‌زهرا به بحث و تبادل نظر پیرامون اتخاذ راهکار‌هایی برای رونق و جذب جوانان به سوی مساجد پرداختند.

تقویت فعالیت‌های فرهنگی، گسترش امور قرآنی و مذهبی، بهره‌مندی از اساتید کارآمد، شناسایی و جذب استعدادهای جوان جزو راهکارها و مباحث مطرح شده در این همایش بود.

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در این مراسم اظهار داشت: امروز لازم است تا فعالان قرآنی، دینی، نهادهای فرهنگی و به ویژه روحانیون در جذب مردم به ویژه جوانان به سوی مساجد همت و تلاش مضاعفی را به خرج داده و با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فضایی بانشاط و جذاب برای جوانان ایجاد کنند.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: ترویج روحیه معنوی در فضای مسجد و نمازهای جمعه سبب می‌شود تا جوانان از بسیاری مفاسد اجتماعی به دور مانده و بینش‌های آنان تقویت شود.

زرینه بیان کرد: البته کارهای ارزشمندی در زمینه‌های قرآنی طی دو سال اخیر به همت دلسوزان عرصه‌های فرهنگی در موسسه قرآنی نورالثقلین و ارگان‌های فرهنگی شهرستان بویین‌زهرا به انجام رسیده است که البته چالش‌های فراوانی نیز در حال حاضر وجود دارد و نیازمند عزمی راسخ و مستمر برای جبران است.

وی فعالیت‌های فرهنگی در مساجد شهرستان بویین‌زهرا را ستودنی خواند و ابراز داشت: مساجد به عنوان کانون‌های عبودیت و بندگی و بهترین شاخص برای سنجش رونق معنوی جامعه است چراکه اقامه نماز به صورت جماعت و اول وقت سبب تعالی انسان‌ها شده و در تاریخ نیز پیامبر و ائمه اطهار هیچ‌گاه نماز‌های خویش را انفرادی اقامه نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی رمضانی نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: کانون مساجد استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در طول سال به ویژه در مناسبت‌های مختلف با همکاری روحانیون در مساجد توانسته است بستری مناسب را برای علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و هنری فراهم کند.

مسئول کانون‌های مساجد استان قزوین افزود: باید تلاش شود تا با برنامه‌های منسجم‌تر زمینه برای تربیت صحیح جوانان به سوی معارف دینی و اسلامی مهیا شود.

حجت‌الاسلام محمد رضوانی نیز در این مراسم از حضور فعالان عرصه‌های قرآنی و دینی به ویژه روحانیون در طرح‌های فرهنگی بویین‌زهرا تقدیر کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا افزود: امیدواریم با همکاری و تعامل راهگشا در این شهرستان بتوان گام‌های بلندی را در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی برداشت.

علی زارعی نیز در این مراسم به نقش حضور فعالان عرصه‌های قرآنی و دینی در مساجد شهرستان بویین‌زهرا پرداخت و از حمایت‌ها و ارشادات معنوی امام جمعه بویین‌زهرا تقدیر کرد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین‌زهرا به برگزاری آیین‌های دهه کرامت در شهرستان بویین‌زهرا اشاره کرد و افزود: هم‌زمان با بزرگداشت دهه کرامت و گرامیداشت هفته فرهنگ رضوی تعدادی از نونهالان قرآن‌آموز خانه فرهنگ دانسفهان با یک اردوی یک روزه ضمن آموزش روش زیارت و قرائت دعا در کلاس‌های آموزشی قرائت و تجوید شرکت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: همچنین در پایان این اردوی یک روزه و اجرای مسابقات فرهنگی به نونهالان برتر هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

گفتنی در حاشیه این مراسم حسین احمدی به نمایندگی از جامعه قرآنی و سید مجید موسوی به نمایندگی از کانون‌های مساجد شهرستان بویین‌زهرا نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های قرآنی و دینی بیان کرده و در پایان از تمام شرکت‌کنندگان با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/77005/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول