اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نکوداشت ‌حجت‌الاسلام محامدی:

محامدی احیاکننده 50 سال دعای ندبه در مسجد پیرعلم است

دبیر نکوداشت مراسم خطیب توانا و عالم مبارز حجت‌الاسلام محمدجواد محامدی گفت: حجت‌الاسلام محامدی احیاکننده 50 سال دعای ندبه در مسجد پیرعلم است.

محامدی احیاکننده 50 سال دعای ندبه در مسجد پیرعلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حامد صالحیان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت خطیب توانا  و عالم مبارز حجت‌الاسلام محمد جواد محامدی در مسجد قائمیه پیر علم بابل اظهار داشت: هر جامعه‌ای که دارای ساختار زنده و فعال است در دل خود عناصری دارد که باعث هویت آن جامعه می‌شود که از تاثیرگذارترین این عناصر، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی آن جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه نکوداشت علما در حقیقت ارج نهادن به مقام افرادی است که پاسدار دین خدا هستند، افزود: این مراسم با هدف تقدیر از عالم بزرگی است که طی 50 سال با تمام وجود بدون چشمداشتی در خدمت دین و جامعه بود.

دبیر نکوداشت مراسم خطیب توانا و عالم مبارز حجت‌الاسلام محمدجواد محامدی دور شدن جامعه از جامعه روحانیت را از مهم‌ترین هدف برگزاری این مراسم دانست و افزود: برای آشتی بین روحانیت و مردم که امروزه به آن کمتر پرداخته می‌شود این مراسم برگزار شد.

وی بیان داشت: حجت‌الاسلام محامدی از علما بزرگ شهر بابل بوده که به دلیل ساده‌زیستی، مطالعه زیاد، زهد و تقوی، اخلاق پسندیده، فعالیت سیاسی و انقلابی، رفع مشکلات و اختلافات خانوادگی، برگزاری دعای ندبه و مراسمات مذهبی، عمل به دستورات الهی و پیاده کردن در زندگی شخصی مورد اعتماد و علاقه بسیاری از مردم شهر بابل بوده و این برجستگی‌ها سبب شد تا به عنوان چهره برجسته دینی مورد تقدیر قرار گیرد.

صالحیان تصریح کرد: این عالم آرزو می‌کرد در کنار مردم و در مسجد به دیدار حق برود، این مراسم امکان حضور دوباره او را به مسجد فراهم کرد، شایسته ندیدیم عالمی چون او مظلومانه بعد از 50 سال خدمت در خانه خود منزوی شود و زحمات او نادیده گرفته شود و تصمیم گرفته شد در زمان حیات او از او به نحو احسن تقدیر شود.

دبیر نکوداشت مراسم خطیب توانا و عالم مبارز حجت‌الاسلام محمد جواد محامدی با اشاره به اینکه این مراسم در سطح مازندران بی‌سابقه بوده، خاطرنشان کرد: تجلیل از عالمان دینی در زمان حیات آموزه‌ای است که از بزرگان دین به ما سفارش شده و باید در جامعه به عنوان فرهنگ درآید.

امام جماعت مسجد پیر علم اذعان داشت: حجت‌الاسلام محامدی در سال 1311 شمسی در قریه کله بست بابلسر دیده به جهان گشود و در سال 1323 برای تحصیل علوم دینی به بابل برگشت و از محضر آیات عظام از جمله پدرش حجت‌الاسلام شیخ احمد محامدی، جدش آیت‌الله حسن محامدی، ابوالحسن افضلی نوری، شیخ محمد محقق بهشتی، زین‌العابدین عدنانی و شیخ یعقوب ابوالحسنی درونکلایی تلمذ کرد.

صالحیان گفت: در سال 1324 برای تکمیل دروس به قم رفت و از محضر اساتید و آیات عظام شیخ مهدی امامی مازندرانی، احمد لاکانی، شهید مطهری و شهید محراب محمد علی صدوقی، حاج آقا سلطانی بروجردی، شیخ ابوالفضل زاهدی و آیت‌الله بروجردی استفاده کرد.

وی بیان داشت: وی پس از 32 سال اقامت و تحصیل در حوزه علمیه درسال 1346 به بابل مراجعت و از نیروهای تاثیرگذار دوران خود بود و مردم را به دین و مکتب توحید آشنا کرد به طوری که هنوز هم آثار وجودی ایشان در اذهان مردم منطقه باقی است و از او به نیکی یاد می‌کنند.

انتهای پیام/86009/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول