اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی:

مرزها دو کارکرد اصلی دفاعی و ارتباطی دارند

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: کارکردهای مرز به دو دسته کلی کارکردهای دفاعی و امنیتی و کارکردهای ارتباطی و تجاری تقسیم می‌شوند.

مرزها دو کارکرد اصلی دفاعی و ارتباطی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سردار شهرام عباسی عصر امروز در همایش مرز امن، مرزبانی، مرزنشین، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که در تالار امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ابعاد حاکمیت یک واحد سیاسی از واحد سیاسی دیگر را مرز تعیین می‌کند.

وی با اشاره به کارکردهای امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مرزها، تصریح کرد: مرزها تعیین کننده حاکمیت یک دولت یا نظام سیاسی هستند و دولت‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کنند.

عباسی به شیوه‌های کنترل مرزها در دنیا اشاره کرد و گفت: در سراسر دنیا کنترل بهینه مرزها برای حکومت‌ها به عنوان یک معضل مطرح است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی افزود: کارکردهای مرز به دو دسته کلی کارکردهای دفاعی و امنیتی و کارکردهای ارتباطی و تجاری تقسیم می‌شوند.

وی اضافه کرد: نظام سیاسی کشورهای همسایه در دو سوی مرز، وضعیت معیشت و اقتصاد مرزنشینان، نوع نگرش و رفتار حکومت‌ها نسبت به مرز در نقش و کارکرد مرزها موثر هستند.

عباسی به همسایگی کشور ایران با 15 کشور دیگر اشاره کرد و ابراز داشت: ایران دارای مرزی به طول بیش از 7 هزار و 800 کیلومتر است.

وی به وجود ظرفیت بالقوه مردم در حفاظت از مرزها اشاره کرد و اذعان داشت: نیروهای نظامی و مرزی در ایجاد، استقرار و تحکیم امنیت در مرز کافی نیستند و جایگاه مرزنشینان در این زمینه دارای اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام/61010/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول