اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته نیروی انتظامی مانور موتورسواران قانونمند برگزار شد

کلاهی که پلیس بر سر موتورسواران گذاشت

همزمان با هفته نیروی انتظامی و در قالب مانور شهری موتورسواران قانونمند نیروی انتظامی بر سر موتورسواران کلاه ایمنی گذاشت.

کلاهی که پلیس بر سر موتورسواران گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و به همت پلیس راهور استان در اردبیل برگزار شد، با تجلیل از موتورسواران قانونمند به تعدادی از آنها کلاه ایمنی اهدا شد تا در هنگام موتورسواری بتوانند از آن استفاده کنند.

در این مراسم رئیس پلیس راهور استان اردبیل در سخنانی گفت: استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت ضروری است چرا که این امر از وارد آمدن صدمات مغزی و ضربه به سر جلوگیری می‌کند.

علی مریخی افزود: ‌راکبانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند 67 درصد از صدمات مغزی در هنگام تصادف جلوگیری شده و 29 درصد دیگر تلفات و مصدومیت‌ها کاهش می‌یابد.

وی هدف از اجرای این مانور شهری را آموزش همگانی به ویژه موتورسواران در احترام به قانون و ضرورت استفاده از کلاه ایمنی در موتورسواری توصیف کرد و اظهار داشت: راکبین موتورسیکلت باید به قوانین پایبند باشند و اجازه دهند پلیس مراقب سلامت آنها بوده و آنها نیز ارشادات پلیس را با جان و دل بپذیرند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: در نیمه اول امسال 36 درصد برخورد موتورسیکلت با سایر وسایط نقلیه افزایش یافته و اولین صدمه‌ای که در این حوادث متوجه راکبین شده، صدمه و ضربه به سر است.

مریخی در ادامه تصریح کرد: در همین مدت یک درصد کاهش تلفات راکبین موتورسیکلت را با توجه به آموزش‌های راهنمایی و رانندگی در استفاده از کلاه ایمنی شاهد بودیم به طوری که سه برابر افرادی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند بیشتر از سایرین در معرض آسیب و خطر ضربه مغزی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین به مناسبت هفته نیروی انتظامی رژه خودرویی و موتوری نیروی انتظامی در نمین برگزار شد.

در این مراسم فرمانده انتظامی نمین همکاری مردم با نیروی انتظامی را سبب رونق کار و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و تلاش‌های این نیرو در راستای تأمین امنیت پایدار برای مردم و جامعه دانست.

سعید صابری هدف اصلی از فراخوانی مردم برای مشارکت و همکاری با این نیرو را کاهش بزه و ناهنجاری‌های اجتماعی توصیف کرد و ادامه داد: به همان اندازه که پلیس برای تقویت اقتدار و قدرت مانور خود در مواجهه و مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به کمک و مشارکت مردم نیاز دارند قانونمندی و قانون‌مداری برای مردم نیز در کاهش این آسیب‌ها بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول