اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان تاکید کرد

شناسایی نقاط آسب‎پذیر نخستین گام برای مبارزه با اعتیاد

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گلستان گفت: شناسایی نقاط آسیب‎خیز و پرخطر نخستین و اصلی‎ترین گام برای مبارزه با مواد مخدر است.

شناسایی نقاط آسب‎پذیر نخستین گام برای مبارزه با اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، موسی مومنی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: اجرای ماده 15 و 16 مبارزه با مواد مخدر زمانی سرعت بیشتری می‎گیرد که مناطق پرخطر استان شناسایی شوند و این مهم زمانی سرعت و کیفیت بیشتری پیدا می‎کند که مردم با نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‎های جمعی و به‌ویژه صداوسیما هم باید در این زمینه اطلاع‎رسانی کافی و جامعی داشته باشند تا همه دستگاه‎های مربوطه در حوزه پیشگیری، درمان و مبارزه به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کنند و نتیجه حاصله سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد.

مومنی با اشاره به برنامه‎های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان اذعان داشت: در این شورا ادارات مختلف عضویت دارند و براساس شرایط و فعالیت ‎بخشی از کار را بر عهده گرفته‎اند.

وی ادامه داد: برای نمونه بهزیستی در بخش پیشگیری، علوم پزشکی در بخش درمان، پلیس در جمع‎آوری معتادان خیابانی، مبارزه با خرده‎فروشان و عمده‎فروشان و معرفی آنها به دستگاه قضایی، دستگاه قضایی در برخورد با قاچاقچیان و صداوسیما در کنار سایر رسانه‎های جمعی در اطلاع‎رسانی و آگاهی دادن افراد جامعه نقش‎آفرینی کرده و همه برای یک هدف که همان داشتن جامعه‎ای پاک و عاری از اعتیاد است، تلاش می‎کنند.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گلستان اضافه کرد: مراکز ترک اعتیاد مجوزدار در سطح استان در کنار مرکز ترک اعتیاد توسکستان وظیفه نگهداری و پیگیری مراحل درمان معتادان خودمعرف و معتادان خیابانی را دارند.

مردم اصلی‎ترین سرمایه اجتماعی برای کارهای پلیس هستند

وی با اشاره به اینکه ریشه‎کن کردن اعتیاد نیاز به یک عزم ملی و عمومی دارد، ادامه داد: مردم همیشه با پلیس همکاری داشته و به عنوان اصلی‎ترین سرمایه اجتماعی برای کارهای پلیس بوده و در واقع تماس‎های مردمی با پلیس 110 بخش زیادی از مشکلات را حل کرده است.

مومنی اظهار امیدواری کرد که تعامل بین مردم و پلیس همچنان ادامه داشته باشد و گلستانی‎ها با تلفن 128 در شهر گرگان و 2182315 با پیش شماره 0171 در کل استان تماس گرفته و موارد مشکوک را گزارش دهند.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گلستان افزود: مردم استعمال و در عین حال فروش مواد مخدر را گزارش دهند تا ماموران در کمترین زمان با تحقیقات لازم در صورت اطمینان از اتفاقات ناگواری که در این حوزه در مناطق مختلف استان صورت می‎گیرد، اقدامات جدی‎تری را انجام دهند.

مومنی تصریح کرد: صحت و راستی گزارش‎های ارسالی بسیار مهم بوده و شهروندان با اطمینان ماموران را در جریان قرار دهند تا خدای نکرده با آبرو و حیثیت کسی بازی نشود، ضمن اینکه در روستاها، شوراهای اسلامی، دهیاران و حتی نیروهای ارزشی بسیج هم می‎توانند با ما همکاری خوبی داشته باشند.

برگزاری نمایشگاه‎های پیشگیری از مواد مخدر در گلستان

رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی گلستان تاکید کرد: برگزاری کلاس‎های آموزشی برای افراد مختلف جامعه، دانشگاهیان، دانش‎آموزان، اصناف و بازاریان، رانندگان و بسیاری از شغل‎های دیگر نیز می‎تواند زمینه پیشگیری از مواد مخدر را آماده سازد.

مومنی گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی نمایشگاه‎هایی در حوزه پیشگیری از موادمخدر در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، مینودشت و علی‎آباد کتول برگزار شده و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/2307/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول