اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به نایب رئیسی انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی

جعفری: ورزش‌ها و فرهنگ سنتی ایران را به دنیا نشان می‌دهیم

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: با توجه به نایب رئیسی من در انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی فرهنگ سنتی ایران را به دنیا نشان می‌دهیم.

جعفری: ورزش‌ها و فرهنگ سنتی ایران را به دنیا نشان می‌دهیم

غلامرضا جعفری در حاشیه سفر به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: تثبیت جایگاه ورزش روستایی ایران را در قالب جایگاه نایب رئیسی انجمن ورزش‌ها و بازی‌های سنتی جهانی که به دست آورده‌ام را به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: این انجمن ورزشی جهانی به یونسکو وابسته است و کارشناسان فعالی داشته و با توجه به توانمندی و ظرفیت بالقوه‌ای که در ایران وجود دارد به این شناخت رسیدند که مسئولیت نایب رئیسی این انجمن را به ایران و به من واگذار کنند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: این مسئولیت در سطح جهانی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بتوانیم ارزش‌های حاکم بر جامعه را برنامه‌ریزی کرده و به دنیا نشان دهیم.

وی گفت: در حوزه کشورهای اکو و کشورهای مسلمان می‌توانیم این مسئولیت را با مساعدت اندیشمندان و پیشکسوتان شرایطی را در آن فراهم کنیم تا اصالت‌های ناب فرهنگی‌مان را به دنیا نشان داده و به سود خودمان بهره‌برداری کنیم.

جعفری تاکید کرد: رسالت و شریعتی که در دین ما وجود دارد تنها مختص به ما نیست و می‌توانیم این فرهنگ را به دنیا نیز نشان دهیم.

وی گفت: جشنواره و طرحی را تحت عنوان جام ولایت با حضور کشورهای عضو اکو که قرابت فرهنگی ویژه‌ای را با ایران دارند در صورت تامین منابع مالی قرار است در سال 92 برگزار کنیم. 

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تاکید کرد: جشنواره‌هایی را نیز در بوسان کره و لیتوانی با هدف معرفی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ایران برگزار کردیم.

وی افزود: موضوع آموزش و پرورش را اولویت‌های کاری خودمان قرار داده‌ایم چراکه اعتقاد داریم کار اساسی باید روی سنین پایین و رده‌های پایه انجام پذیرد و قصد داریم با دست پر در عرصه‌های بین‌المللی شرکت کنیم.

جعفری در پاسخ به این سوال که عملکرد هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان را چگونه ارزیابی می‌کنید اضافه کرد: ما هر هیئتی را با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خودشان مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم به طور مثال اصفهان را با شهرهای دیگر مقایسه کنیم چراکه هر شهر ویژگی‌های فرهنگی خودش را دارد و به اصفهان نیز با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که در این شهر وجود دارد نگاه ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام/63020/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول