اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد

دستگیری 4500 نفر اتباع خارجی در مرزهای آذربایجان غربی

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: طی 6 ماه نخست سال جاری 4 هزار و 500 نفر از اتباع خارجی که قصد خروج از مرزهای آذربایجان غربی را داشتند، دستگیر شدند.

دستگیری 4500 نفر اتباع خارجی در مرزهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عیسی قنبری بعد از ظهر امروز در همایش مرز امن، مرزبانی، مرزنشین، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که در تالار امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امنیت پایداری که در کشور و استان آذربایجان غربی وجود دارد به سبب خون پاک و به ناحق ریخته شهدا و جانبازی ایثارگران است.

وی با بیان اینکه مرزبانان غیور آذربایجان غربی در ارتفاعات 3 هزار و 500 متری قله‌ها مشغول مرزبانی هستند، تصریح کرد: پلیس با هوشیاری و مقتدرانه مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد که یکی از این مأموریت‌ها ارمغان امنیت است.

قنبری خاطرنشان کرد: 6 ماه نخست سال جاری وقوع جرایم خشن در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی افزود: سال گذشته 150 کیلومتر خلأ مرزی در آذربایجان غربی وجود داشت که به همت و تلاش پلیس در سال جاری این خلأ به 10 تا 15 کیلومتر رسیده است.

وی ضمن اشاره به کاهش قاچاق کالا در آذربایجان غربی، گفت: سال جاری قاچاق کالا در استان نسبت به سال‌های قبل 60 درصد کاهش داشته است.

قنبری به برگزاری انتخابات 24 خرداد ماه سال جاری در صحت و سلامت کامل اشاره کرد و ابراز داشت: 13 گروه سازمان یافته معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در عراق حضور دارند و در زمان برگزاری انتخابات قصد ورود به کشور و ایجاد تنش را داشتند.

وی ادامه داد: این گروه‌ها با هوشمندی نیروهای امنیتی کشور نتوانستند کوچک‌ترین خللی در برگزاری انتخابات سال جاری وارد کنند.

قنبری اذعان داشت:طی 6 ماه نخست سال جاری 4 هزار و 500 نفر از اتباع خارجی که از مرزهای شرقی کشور وارد کشور و قصد خروج از مرزهای آذربایجان غربی به سمت کشورهای اروپایی را داشتند توسط مرزبانان استان دستگیر و از مرزهای شرقی تحویل کشور خود شدند.

وی مأموریت نیروهای انتظامی آذربایجان غربی و مرزبانی استان را نسبت به سایر استان‌های کشور به دلیل هم‌جواری با سه کشور خارجی، بسی پررنگ و چشمگیر توصیف کرد و گفت: استقرار امنیت و حفظ امنیت سبب ایجاد توسعه، عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/61010/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول