اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات تخصصی امداد جاده‌ای

تیم هلال احمر زنان استان مرکزی قهرمان کشور شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از کسب عنوان قهرمانی تیم استان مرکزی در مسابقات تخصصی امداد جاده‌ای زنان کشور خبر داد.

تیم هلال احمر زنان استان مرکزی قهرمان کشور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مرتضی سلیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات تخصصی امداد در جاده ویژه امدادگران و نجات گران زن که با حضور 120 امدادگر و نجاتگر در پایگاه امداد و نجات شهرستانک برگزار شد با قهرمانی تیم استان مرکزی پایان یافت.

وی تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌‌ها که با حضور 120 امدادگر از 24 استان کشور به مدت دو روز برگزار شد، بعد از تیم استان مرکزی، تیم امداد و نجات اصفهان به مقام دوم دست یافت و تیم خراسان رضوی بر سکوی سوم ایستاد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: شرکت کنندگان در این رقابت‌ها در قالب تیم‌های پنج نفره در آزمون‌های مختلف نجات جاده‌ای شرکت کرده و توانمندی‌های خود را با تاکید بر سه اصل سرعت، مهارت و دقت در زمینه استفاده از ست نجات و ست هیدرولیک به نمایش گذاشتند.

سلیمی افزود: در این مسابقات با صحنه ‌سازی واقعی حوادث تلاش شده تا توان امدادگران در زمینه رها سازی، نجات صحیح مصدوم فرضی در خودروی آسیب‌دیده، انتقال درست و صحیح مصدوم به مراکز درمانی و همچنین نجات خودروی سقوط کرده به دره مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گفته وی دربخش آقایان این مسابقات که پیش از این برگزار شده بود تیم‌های همدان، ایلام و اصفهان به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهمین دوره مسابقات امداد و نجات بیان داشت: این دوره از مسابقات با حضور 31 استان در بخش‌های سیل، رها سازی و نجات، تثبیت، اطفای حریق، حمل و اعزام مصدوم و...  برگزار شد که تیم استان مرکزی در بخش خواهران موفق به کسب عنوان قهرمانی و در بخش آقایان موفق به کسب عنوان چهارمی در این دوره از رقابت‌ها شد.

سلیمی گفت: آشنایی امدادگران و نجات گران با زندگی در شرایط سخت و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت، برقراری سازگاری روحی و روانی با محیط سانحه، فراهم کردن زمینه‌های همکاری و کار گروهی، آشنایی با مهارت‌های فردی و گروهی شرکت کنندگان و شناخت و ارزیابی توانمندی‌های عملی و ضعف‌های عملی شرکت کنندگان از اهداف برگزاری این مسابقات کشوری است.

انتهای پیام/87005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول