اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان خبر داد

کسب مقام نخست کشوری توسط تیم امداد و نجات جاده‌ای همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: تیم امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان همدان مقام نخست کشور را به خود اختصاص داد.

کسب مقام نخست کشوری توسط تیم امداد و نجات جاده‌ای همدان

حمید ره‌انجام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: مسابقات تخصصی امداد و نجات جاده‌ای با حضور نجاتگران 31 استان در محل پایگاه امداد و نجات جاده شهرستانک استان البرز برگزار شد.

وی تعداد شرکت‌کنندگان از هر استان را پنج نفر اعلام کرد و یادآور شد: 31 تیم پنج نفره در مدت چهار روز با هم به رقابت پرداختند که نهایتاً بعد از یک تلاش سخت همدان اول، ایلام دوم و اصفهان در جایگاه سوم قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: مسابقات طوری طراحی شده بود که یک سناریوی نجات و رهاسازی از خودرو شامل نجات و رهاسازی مصدوم از عمق دره 500 متری، نجات خودرو و سرنشینان از لبه پرتگاه، نجات سرنشینان خودروی برخورد کرده با تیر چراغ برق و تثبیت دو خودرو به هم خورده و رهاسازی، نجات و انتقال سرنشینان طراحی شده بود.

وی ادامه داد: در این مسابقه هر تیم که با زمان کمتری اقدام به انجام صحیح عملیات می‌کرد و سریع‌تر به پایان سناریوی طراحی شده می‌رسید، از دیگر تیم‌ها پیشی می‌گرفت.

ره‌انجام با اشاره به اینکه برگزاری بازآموزی‌ها و مسابقات باعث بالا رفتن مهارت نجاتگران جاده‌ای می‌شود، افزود: مهارت نجاتگران با مدت زمانی که آنها درگیرند و همچنین انجام صحیح روش‌ها تعیین‌کننده سرنوشت مصدومین تصادفات جاده‌ای است چرا که هرچه مهارت بالاتر باشد درصد نجات مصدومین افزایش خواهد داشت.

وی گفت: از همدان میثاق مسیبیان، با درجه نجاتگری دومی، علی بیگدلو با درجه نجاتگر یکمی، سیدصادق حسینی، سعید بیات و مهدی راشی با درجه نجاتگر سومی در این مسابقات شرکت کردند و توانستند افتخاری دیگر به افتخارات جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کنند.

انتهای پیام/89024/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول