اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس جهاددانشگاهی کرمانشاه

طرح‌های مهم جهاددانشگاهی کرمانشاه در حوزه علم و فناوری اعلام شد

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمانشاه ایجاد منطقه ویژه فناوری پارک علمی کودکان و سایت 120 هکتاری برای فعالیت‌های کارگاهی و به اتمام رساندن برج‌های دوقلوی پارک علم و فناری را از برنامه‌های مهم در دست اقدام عنوان کرد.

طرح‌های مهم جهاددانشگاهی کرمانشاه در حوزه علم و فناوری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهروز بادکو ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات پارک علم و فن‌آوری استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: ما به‌ دنبال اشتغال پایدار و فناوری جدید در این پارک هستیم و در جشنواره‌های علم تا عمل که سال گذشته در تهران برگزار شد، موفق به کسب مقام نخست شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه 60 الی 70 درصد طرح‌های شرکت‌کننده از جانب استان کرمانشاه در این جشنواره از طرف پارک علم و فن‌آوری استان کرمانشاه است، ادامه داد: جشنواره علم تا عمل با حضور 31 استان از 27 الی 30 مهر ماه سال‌جاری در تهران برگزار خواهد شد.

بادکو از وجود 262 شرکت و هسته در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد 188 شرکت و موسسه فناور در مجموعه این پارک مشغول به‌ فعالیت هستند و همچنین دارای هفت مرکز رشد و یک پارک هستیم.

وی ایجاد منطقه ویژه فناوری غرب کشور به ‌میزان 130 هکتار در اول جاده اسلام‌آبادغرب را از برنامه‌های مهم در دست اقدام عنوان کرد و افزود: ایجاد پارک علمی کودکان و ایجاد سایت 120 هکتاری برای فعالیت‌های کارگاهی و به اتمام رساندن برج‌های دوقلوی این پارک از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر به‌عنوان مرکز کارگزاری غرب کشور قلمداد می‌شویم، اما نتوانسته‌ایم کارگروه تشکیل بدهیم و تا این لحظه شاهد مجموعه‌ای متمرکز نسیتیم.

به گفته این مسئول، حمایت و حفظ کردن نخبگان در استان کرمانشاه یکی از اهداف این نهاد است و پارک علم و فن‌آوری کرمانشاه از توانمندی بزرگی در زمینه اطلاعات و فناوری برخوردار است.

بادکو از تاسیس صندوق پژوهش و فن‌آوری غرب کشور در کرمانشاه در روزی که گذشت خبر داد و تصریح کرد: این صندوق همچون بانک‌ها عمل می‌کند و به‌منظور ارائه خدمات مالی به افراد فناور تاسیس شده و دارای سرمایه اولیه به‌ میزان یک‌میلیارد تومان است.

انتهای پیام/2700/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول