اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

سازمان دانشجویان همدان راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی همدان از اخذ مجوز راه‌اندازی سازمان دانشجویان در همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر مقدمات راه‌اندازی این سازمان مهیا شده و در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

سازمان دانشجویان همدان راه‌اندازی می‌شود

محمدمهدی گودرزی‌سروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار داشت: تمام کارهای جهاددانشگاهی باید در راستای فرهنگسازی و با رنگ و بوی فرهنگی باشد.

وی گفت: هر ساله برنامه‌های فرهنگی و پیش‌بینی شده این نهاد انقلابی برای تصویب به دفتر مرکزی ارسال می‌شود و پس از تصویب بودجه و طبق برنامه‌ریزی در همدان به اجرا در می‌آید.

رئیس جهاددانشگاهی همدان با اشاره به اینکه جامعه هدف جهاددانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان است، افزود: جهاددانشگاهی نقش مکمل در عرصه فرهنگی کشور دارد و معاونت‌های فرهنگی، نباید جهاد را رقیب خود بدانند.

وی تصریح کرد: این نهاد می‌تواند در راستای شرح وظایف خود و با تعامل مناسب با معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برنامه‌های شاخصی را به منصه ظهور رساند و در تقویت بخش فرهنگی وارد عرصه شود.

گودرزی سروش از اخذ مجوز راه‌اندازی سازمان دانشجویان در همدان خبر داد و گفت: همدان به همراه 10 استان دیگر اخیراً توانست این مجوز را کسب کند.

وی گفت: دانشجویان نقش بسزایی در فعالیت‌های فرهنگی دارند و در حال حاضر با تشکیل شورای سازمان دانشجویان و تعیین مسئول آن مقدمات راه‌اندازی این سازمان را مهیا کرده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی همدان ادامه داد: جهاددانشگاهی به دانشجویان شاغل در مرکز علمی کاربردی و دانشگاه علم و فرهنگ همدان وابسته به این نهاد توجه ویژه‌ای داشته و بخشی از فعالیت‌های فرهنگی خود را به این دو مرکز معطوف کرده است.

وی یکی از فعالیت‌های فرهنگی خوب جهاددانشگاهی را برگزاری مسابقه کتاب سال دانست و گفت: هر ساله همدان در اجرای این برنامه تقدیر شده است.

گودرزی سروش برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در زمینه‌های جدید و مورد نیاز جامعه و طرح «ایران مرز پرگهر» را از دیگر اقدامات مناسب و اثرگذار جهاد عنوان کرد و گفت: کتب دینی و گنجینه‌های مذهبی ما مهجور مانده است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در راستای تبیین آموزه‌های دینی با بهره‌گیری از اساتید صاحبنظر و بنیاد نهج‌البلاغه استان کارگاه نهج‌البلاغه را در سال گذشته برگزار کرد که اقبال دانشجویان را همراه داشت و امسال نیز بررسی ابعاد صحیفه سجادیه را در دستور کار داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان به همکاری خوب دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این نهاد آمادگی تعامل با مراکز فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد تا با ارتباط مناسبی که با دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه دارد خدمات فرهنگی را ارائه دهد.

انتهای پیام/89025/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول