اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

فرهنگ تجلیل از روحانیون برجسته نهادینه شود

امام جمعه بابل گفت: فرهنگ تجلیل از روحانیون برجسته در زمان حیات شان در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ تجلیل از روحانیون برجسته نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت خطیب توانا و عالم مبارز حجت‌الاسلام محمدجواد محامدی در مسجد قائمیه پیرعلم بابل اظهار داشت: برخلاف فرهنگ موجود جامعه که بعد از وفات عالمان از آنها تجلیل و مردم از خدمات او یاد می‌کردند با اقدام ارزشمند و ابتکار ارزنده امام جماعت مسجد پیر علم این تجلیل در زمان حیات این عالم ربانی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این فرهنگ درستی نیست که از عالمان بعد مرگشان تقدیر و اشک حسرت بر فقدان آنها ریخته شود، افزود: باید تقدیر از عالمان در زمان حیاتشان به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گرچه قدم اول است اما به تدریج سد پیش رو انجام این گونه اعمال شکسته و به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه  و در درون خود زمینه‌ساز اقدامات بزرگ دیگری خواهد شد.

این مسئول اذعان داشت: تقدیر از این عالمان ربانی ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد زیرا انبیا و اولیا از گذشته دور از این نوع شخصیت‌ها تجلیل می‌کردند.

امام جمعه بابل گفت: علما وارثان و حاملان رسالت انبیا و احیا کننده نقش انبیا در میان مردم هستند و خداوند به واسطه شرف علمی که در وجود عالمان است به آنها رافت ویژه دارد که باید این رافت‌ها و برتری‌ها در جامعه برجسته شود.

وی افزود: تجلیل از حجت‌الاسلام محامدی که طی پنج دهه علم را به مردم آموخت وظیفه و ادا حقی است که برگردن جامعه بوده و همه باید این حق را ادا کنند و این مراسم ادای حق به عالمی است که ارزش‌های بزرگ دینی را به ما تعلیم داد و خالصانه در خدمت جامعه بود.

روحانی صبور بودن این عالم ربانی را از مهم‌ترین خصلت یک مومن واقعی دانست و خاطرنشان کرد: صبور بودن چنین عالمانی باید برای روحانیون الگو باشد صبری که متاسفانه در روحانیون جدید کمتر دیده می‌شود.

وی اذعان داشت: ادای فریضه نماز جماعت صبح توسط او احیا شد و تا توان داشت منبر و موعظه را رها نکرد و بدون چشمداشتی به وظیفه دینی خود عمل کرد.

امام جمعه بابل ساده زیستی را یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی این عالم ربانی ذکر کرد و تصریح کرد: ساده زیستی او برگرفته از آموزه دینی و دستورات ائمه بوده و رفتار زاهدانه او قابل تقدیر است.

روحانی اظهار داشت: حجت‌الاسلام محامدی فردی انقلابی و درعین حال مسجدی است کسی که همیشه همگام با امام در صحنه‌های مختلف انقلاب چه در دفاع مقدس و چه دیگر عرصه‌های انقلاب حضور فعال داشت، همپای تحولات مختلف در تمام فراز و نشیب‌ها دست از حمایت رهبر و تکریم ولایت برنداشت.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول