اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر گلستان:

علمای سنی به تکفیر دیگر مسلمانان اعتقاد ندارند/ ضرورت بازگشت به سیره نبوی در برخورد با پیروان مذاهب

امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر استان گلستان گفت: قاطبه علمای اهل سنت بر این عقیده نیستند که بتوان پیروان سایر مذاهب اسلامی را کافر نامید.

علمای سنی به تکفیر دیگر مسلمانان اعتقاد ندارند/ ضرورت بازگشت به سیره نبوی در برخورد با پیروان مذاهب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوبکر آخوند خجملی عصر چهارشنبه در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با اشاره به ابتکار آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی در برگزاری این کنگره اظهار کرد: بسیاری از علمای مسلمان نگران آینده امت اسلامی هستند و به همین دلیل برنامه‌هایی در بسیاری از کشورها در حال برگزاری است.

وی افزود: تکفیر دیگر مسلمانان موجب خشم الهی می‌شود و قاطبه علمای اهل سنت نیز بر این عقیده نیستند که بتوان پیروان سایر مذاهب اسلامی را کافر نامید.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه بر اساس نظرات برخی دیگر از علمای ما تا جایی که راه دارد باید مسلمانان را در دایره اسلام نگاه داشت، گفت: تکفیر کسانی که به سوی کعبه نماز می‌خوانند کاری بسیار خطاست.

وی ادامه داد: در شرک نیز اعتقاد به الوهیت غیر خدا شرط است در حالیکه زیارت و فاتحه خواندن بر انسان‌های بزرگ اینگونه نیست و در مورد واجب‌الوجود بودن نیز همین مورد صدق می‌کند و هیچ یک از مسلمانانی که به زیارت بزرگان خود می‌روند آنها را واجب‌الوجود نمی‌دانند.

خجملی با اشاره به راه‌های برون‌رفت از خطر جریان‌های تکفیری عنوان داشت: باید به سیره نبوی در برخورد با دیگر مسلمانان باز گردیم زیرا حضرت محمد(ص) تا زمانی که در قید حیات بودند تلاش می‌کردند انسان‌ها را هدایت کنند.

امام جمعه اهل تسنن نگین‌شهر استان گلستان با بیان اینکه بسیاری از اختلافات مذهبی و عقیدتی میان شیعیان و پیروان سایر ادیان بر اساس منابع تایید نشده بروز می‌کنند، تصریح کرد: باید باب گفت‌وگو میان همه پیروان مذاهب اسلامی را باز کنیم تا بحث حسنه میان ما جریان یابد.

وی با تاکید بر دعوت به اشتراکات میان مذاهب گوناگون مانند محبت به اهل بیت(ع) گفت: ترویج اخلاق و عرفان اسلامی هم در این بین اهمیت زیادی دارد زیرا عارفان به دنبال نگاه معرفتی در سایه اسلام هستند.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول