اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول دفتر باغات میوه گلستان خبر داد

پیش‎بینی افزایش 20 درصدی تولید مرکبات در گلستان/ بندرگز رکورددار تولید مرکبات

کارشناس مسئول دفتر باغات میوه گلستان پیش‎بینی کرد تولید مرکبات استان 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

پیش‎بینی افزایش 20 درصدی تولید مرکبات در گلستان/ بندرگز رکورددار تولید مرکبات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهروز فتاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: شرایط مناسب آب و هوایی استان گلستان تولید مرکبات در باغات را 15 تا 20 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 86 هزار تن مرکبات در گلستان تولید شد، تصریح کرد: پیش‎بینی می‎شود در سال جاری 102 هزار تن محصول مرکبات از باغات گلستان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته 16 هزار تن رشد نشان می‎دهد.

مساحت باغات مرکبات گلستان 6 هزار هکتار است/ 2 هزار تن نارنگی از باغات گلستان برداشت شده

کارشناس مسئول دفتر باغات میوه گلستان با بیان اینکه مساحت باغات مرکبات استان 6 هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: از این میزان مساحت 5 هزار هکتار مربوط به باغات پرتغال، 880 هکتار نارنگی و مابقی نیز لیمو و نارنج هستند.

فتاحی در خصوص تولید مرکبات در شهرهای استان بیان داشت: شهرستان‎های گرگان، کردکوی و بندرگز در تولید مرکبات نقش دارند که در این میان بندرگز رکورددار تولید مرکبات در گلستان است.

وی از افزایش برداشت نارنگی در باغات استان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 2 هزار تن نارنگی از باغات استان گلستان برداشت شده است و سال گذشته در همین مدت یک‎هزار و 400 تن نارنگی از باغات گلستان برداشت شد.

کارشناس مسئول دفتر باغات میوه گلستان با بیان اینکه شاخص‌های باغبانی در گلستان روند صعودی را طی می‎کند، ابراز داشت: موقعیت جغرافیایی و شرایط مساعد آب و هوایی گلستان در افزایش تولید مرکبات نقش اساسی داشته است.

انتهای پیام/83001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول