اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

حاشیه‌نشینی همدان را می‌بلعد/ برخی باغات را به عمد آتش می‌زنند

استاندار همدان با بیان اینکه حاشیه‌نشینی همدان را به صورت خزنده می‌بلعد، گفت: برخی باغات را برای تغییر کاربری و ساختمان‌سازی به عمد آتش می‌زنند.

حاشیه‌نشینی همدان را می‌بلعد/ برخی باغات را به عمد آتش می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح تقاطع غیر همسطح خواجه رشید با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های شهرداری در حوزه ترافیک تغییر و تحول ایجاد می‌کند اظهار کرد: رئیس جمهور با حضور در سازمان ملل متحد با اقتدار خواسته مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران را تبیین کرد.

وی ادامه داد: کسانی که حق ایران را انکار می‌کردند با مذاکرات خوب رئیس جمهور حق‌ مسلم هسته‌ای ایران را پذیرفتند و امیدواریم مذاکرات به نتایج مورد نظر مقام معظم رهبری برسد.  

استاندار همدان با اشاره به اینکه موضوع ترافیک در شهر همدان که میزبان گردشگران خارجی و داخلی است باید حل شود تصریح کرد: برای رفع مشکلات ترافیکی شهر همدان با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت در احداث تقاطع‌های غیر همسطح چاره‌جویی شد.

وی اضافه کرد: برای رفع مسائل ترافیکی شهر همدان در بلندمدت نیز باید فکری اساسی اندیشیده و طرح مطالعاتی مترو و موارد دیگر نیز بررسی شود.

آزاد به سامانه «انبوه‌بر» اشاره کرد و یادآور شد: سامانه انبوه‌بر در وزارت کشور تأیید و کار مطالعاتی آن آغاز شده و باید طرح مطالعاتی تا 15 مهر ماه به اتمام برسد تا به لایحه بودجه سال آینده برسانیم.

وی کار اصولی و اساسی برای رفع مشکلات ترافیکی شهر همدان را ایجاد مترو است ابراز داشت: یکی از مسائل پیش روی شهر همدان بحث حاشیه‌نشینی است که به صورت خزنده شهر همدان را می‌بلعد. 

استاندار همدان گفت: حاشیه‌های شهر همدان بدون برنامه‌ریزی بوده و مشکلاتی برای شهر همدان ایجاد کرده برای حل این معضل باید چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: برای ساماندهی وضعیت حاشیه‌نشینی باید از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود و حاشیه‌نشینی به تدریج مرکز شهر را به حاشیه رانده و بزرگ‌تر از مرکز می‌شود. 

آزاد با بیان اینکه تعداد ساکنان حاشیه شهر بیشتر از مرکز شهر است اذعان کرد: مردم بابت تخریب و تغییر کاربری باغات و فضای سبز شهر نگران هستند و برای جلوگیری از نابودی باغات برنامه‌ریزی شود.

وی باغات، آب و هوای همدان و فضای سبز را یکی از مزیت‌های جذب گردشگر به همدان دانست و خاطرنشان کرد: تخریب باغات و تغییر کاربری آنها به ساختمان‌سازی مزیت گردشگری همدان را نابود می‌کند.

استاندار همدان بیان داشت: برخی از آتش‌سوزی‌ها و عدم آبیاری در باغات برای خشک شدن باغ‌های همدان عمدی بوده است.

وی افزود: برخی یک باغ میوه را شبانه آتش زدند که البته با برنامه‌ریزی انجام گرفته دوباره باید احیا شود.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول