اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوثر؛ شهر شکوفه‌های به و بادام

برداشت به از باغات کوثر آغاز شد / پیش‌بینی تولید 1400 تن به در کوثر

شهرستان کوثر که به شهر شکوفه‌های به و بادام مشهور است این روزها به همت باغداران برداشت محصول به از باغات این شهرستان آغاز شده است.

برداشت به از باغات کوثر آغاز شد / پیش‌بینی تولید 1400 تن به در کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جریان بازدیدی که صبح امروز از باغات کوثر انجام شد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر اظهار داشت: برداشت به از اواخر شهریور ماه در باغات شهرستان کوثر آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر مهر ماه برداشت محصول به تدریج ادامه پیدا کند.

علی شعبانی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که از باغات به شهرستان کوثر امسال بیش از یک هزار و 400 تن محصول با کیفیت در ارقام مختلف برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی گفت‌: به تولیدی در این شهرستان علاوه بر مصرف شهرستانی و استانی به دلیل مرغوبیت و تنوع ارقام به استان‌های همجوار نظیر آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و حتی استان اصفهان صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر افزود: امسال با توجه به شرایط آب وهوایی وضعیت باردهی باغات به شهرستان کوثر بسیار مطلوب است که امیدواریم در این زمینه باغداران بتوانند درآمد خوبی را نیز نصیب خود کنند.

شعبانی ارقام به تولیدی را حاجی کیشی شیرین، ترش و ... اعلام کرد و گفت: ما انتظار داریم با تولید کیفی محصول به بتوانیم در سطح کشور یکی از قطب‌های تولید این میوه پرطرفدار و دارای خواص بسیار فراوان اعم از درمانی و سلامتی باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان فصل برداشت محصول اغلب جوانان این منطقه که بیکار هستند در باغات و در کار برداشت میوه به مشغول فعالیت می‌شوند که این خود نیز از ثمرات تولید این محصول و توجه به توسعه آن است.

100 درصد بذر سورگوم کشور در پارس‌آباد تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاروزی شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه 100 درصد بذر سورگوم مورد نیاز کشور در پارس‌آباد تولید می‌شود، گفت: در سال زراعی جاری بیش از 420 هکتار از اراضی آبی منطقه مغان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

حسن روحی گفت‌: این رقم در مقایسه با پارسال 40 درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از یک هزار و 700 تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

انتهای پیام/62007/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول