اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

دستگیری 1755 نفر قاچاقچی کالا و ارز در گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان از دستگیری 1755 نفر قاچاقچی کالا و ارز در این استان خبر داد.

دستگیری 1755 نفر قاچاقچی کالا و ارز در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا اکبری عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: با اقدام‎های شبانه‎روزی مجموعه انتظامی استان گلستان و به خصوص کارشناسان و کارآگاهان پلیس آگاهی استان در 6 ماهه گذشته سال‌جاری 70 درصد جرائم در حوزه سرقت کشف شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که اولویت اصلی پلیس آگاهی مقابله با جرائم خشن و جنایی و شناسایی و دستگیری مرتکبین این جرائم است، 100 درصد جرائم جنایی و 80 درصد جرائم خشن در سطح استان گلستان کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم در موضوع جرائم خشن این است که در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته جرائم بیش از 33 درصد کاهش یافته است.

اکبری افزود: با توکل به خدا و با عملیات‎هایی که مجموعه پلیس آگاهی و انتظامی استان در دستور کار دارد، امید داریم در روزهای آینده شاهد روند کاهشی بیش از پیش وقوع جرم در سطح استان گلستان باشیم.

* کشف 12 هزار تن گندم احتکار شده در گلستان

وی عنوان کرد: در حوزه جرائم اقتصادی از ابتدای سال‌جاری حدود 76 تن اقلام عمومی مردم مانند قند، شکر، روغن و مواد شوینده احتکار شده بود که با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی استان گلستان کشف و ضبط شد.

اکبری اضافه کرد: در این راستا بیش از 12 هزار تن گندم توسط دلالان و سودجویان نیز در سطح استان احتکار شده بود که توسط کارآگاهان و کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان گلستان کشف و ضبط شد و موضوع توسط تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال رسیدگی است.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان بیان کرد: در روزهای گذشته نیز اخبار و اطلاعاتی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه افرادی بدون مجوز اقدام به خرید گندم از کشاورزان کرده‎اند که این موضوع در حال رسیدگی است و در صورت اثبات تخلف با آنها برخورد جدی خواهد شد.

1755 نفر قاچاقچی کالا و ارز دستگیر شدند

اکبری ابراز داشت: در موضوع قاچاق کالا و ارز کارآگاهان این اداره از ابتدای سال‌جاری 600 هزار لیتر انواع سوخت که سوخت‎های خارج از شبکه و سوخت قاچاق است را کشف و ضبط کرده‎اند.

وی افزود: همچنین بالغ بر یک‌هزار و 500 قلم انواع تجهیزات ماهواره و بالغ بر یک‌هزار و 550 قلم انواع داروهای غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

اکبری بیان کرد: در این مدت تعداد یک‌هزار و 755 نفر مجرم نیز در بحث قاچاق کالا و ارز مشارکت داشتند که در سطح استان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در پایان تأکید کرد: در بین این افراد که بیشتر آنها از استان گلستان بودند افرادی از استان‎های دیگر به‎خصوص استان‎های جنوبی کشور نیز حضور دارند.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول