اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

کشف 15 هزار تن گندم احتکار شده در گلستان

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: در سال‌جاری 15 هزار تن گندم احتکار شده در گلستان کشف شده است.

کشف 15 هزار تن گندم احتکار شده در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: فعالیت‎های پلیس آگاهی مربوط به جرائم جنایی، خشن، سرقت و جرائم خاص است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سطح استان جرائم خشن و خاص نداشته‎ایم و پرونده‎های قتل که به آگاهی ارجاع شده جزء پرونده‎های خاص نبوده و 95 درصد آنها تاکنون کشف شده و 5 درصد دیگر آن نیز در حال کشف است.

اجرای 30 طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گلستان

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان ابراز داشت: در مدت 144 روز گذشته 30 طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان انجام شده است.

اکبری گفت: با اجرای عملیات‎های انجام شده در سال‌جاری و اجرای طرح‎های مختلف 520 نفر در سطح استان دستگیر شده‎اند.

وی با تاکید بر اینکه جرائم خشن در سطح استان بسیار کم است، بیان داشت: 60 درصد جرائم اتفاق افتاده در گلستان جرائم خرد و پیش پا افتاده است و خوشبختانه جرائم پیچیده و بزرگ در سطح استان نداریم.

اکبری متذکر شد: به دلیل اجرای طرح شناسایی اراذل و اوباش و کنترل افراد سابقه‎دار در سال‌جاری کاهش 30 درصدی وقوع جرائم خشن را در سطح استان شاهد هستیم.

کشف 76 تن اقلام ضروری احتکار شده

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه از 28 فروردین ماه دبیرخانه مبارزه با احتکار در سطح استان تشکیل شده است تصریح کرد: برحسب صلاحدید ناجا دبیرخانه مبارزه با احتکار تشکیل شد و در همین راستا بالغ بر 15 هزار تن گندم و 76 تن اقلام ضروری مختلف همچون روغن، قند، شکر و مواد شوینده در شهر گرگان و سایر شهرهای استان کشف شده است.

وی علل وقوع بسیاری از سرقت‎ها را عدم آگاهی مردم دانست و ابراز داشت: پلیس آگاهی کتابچه‎ای را در بحث هشدارهای لازم در مقابل سرقت و  پیشگیری از آن، تنظیم کرده است.

اکبری تاکید کرد: 60 درصد از سرقت‎هایی که در سطح استان انجام می‎شود به دلیل سستی و بی‌توجهی مال‌باخته است و امید داریم با ارائه آموزش‎های لازم با همکاری مطبوعات و رسانه‎ها بتوانیم کاهش سرقت را در سطح استان داشته باشیم.

انتهای پیام/83004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول