اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گفت‎وگو با فارس:

مقدمات برگزاری اجلاس دوازدهم فراهم شد/ 5 استان کاندیدای نشان اجلاس دوازدهم شدند

دبیر یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از مقدمات برگزاری اجلاس دوازدهم در یکی از استان‎های کشور خبر داد.

مقدمات برگزاری اجلاس دوازدهم فراهم شد/ 5 استان کاندیدای نشان اجلاس دوازدهم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وقتی عشق به امامت و ولایت در رگ‌هایت موج بزند دیگر سر از پای نخواهی شناخت چنانکه گوشه‎ای از این ولایتمداری در عشق به سیدالشهدا (ع) روز گذشته در دارالمومنین گرگان تماشایی بود.

در مسیر منتهی به امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان اجتماع پرشوری از مردم برای زیارت پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) گردهم آمده بودند و شکوه این ارادت زمانی لبریز شد که این پرچم در صحن امامزاده، تحویل دبیر اجلاس پیرغلامان حسینی شد و در دستان بامحبت گلستانی‎ها قرار گرفت.

* گلستانی‌ها مهیای استقبالی گرم از محرم حسینی هستند

تلاقی عطر حسینی با عطر صلوات محمدی، روح دیگری به مراسم بخشید و چشمان اشکبار مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان هنگام اهدای پرچم سید و سالار شهیدان گویای این بود که همه مهیای استقبالی گرم از محرم حسینی هستند.

شور و شعور حسینی در بین زائران و عاشقان اهل‎بیت عصمت و طهارت (ع) موج می‎زد و هر نظاره‎گری مبهوت جلال و بزرگی سید و سالار شهیدان می‎شد آری با ورود پرچم مقدس سیدالشهدا (ع) به گلستان رسما استارت برگزاری اجلاس یازدهم پیرغلامان حسینی در گلستان زده شد.

این اجلاس همه ساله در آستانه ماه محرم به منظور تجلیل از مداحانی که در ترویج فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) نقش موثری دارند برگزار می‎شود در این راستا 600 مداح، واعظ، پژوهشگر، محقق و استاد از سراسر کشور و بیش از 20 کشور مسلمان‎نشین به اجلاس پیرغلامان حسینی در گلستان دعوت خواهند شد.

با توجه به اهمیت این اجلاس و رخداد بزرگ فرهنگی مذهبی در نگارستان ایران، خبرنگار فارس تلاش کرد تا در گفت‎وگویی تفصیلی با ابراهیم طاهری دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به آخرین وضعیت این اجلاس در گلستان بپردازد، آنچه در ذیل می‌خوانید ماحصل این گفت‎وگوست:

فارس: استقبال گلستانی‎ها را از میزبانی اجلاس پیرغلامان حسینی چطور ارزیابی می‎کنید؟

طاهری: مردم گلستان در بدو ورود پرچم بارگاه امام حسین (ع) در صحن امامزاده عشق و ارادت خود را به شایستگی نشان دادند، واقعا این استقبال را انتظار نداشتیم، همه و همه آمده بودند، مسئول و غیرمسئول، زن و مرد، پیر و جوان با اشتیاق مثال زدنی منتظر بودند به طوری که موج نیروی انسانی برای استقبال از پرچم متبرک سیدالشهدا (ع) ثانیه شماری می‎کرد، این مشارکت گسترده برنامه‎ریزی ستاد را تحت‎الشعاع قرار داد و نتوانستیم پرچم را به طور خاص در اختیار میزبان اجلاس قرار دهیم و این تبرک به محض اینکه از خودرو در اختیار خدام قرار گرفت با شور مردم همراه شد که خیلی تاثیرگذار بود.

فارس: از دیدگاه شما مهم‌ترین دستاورد اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی چیست؟

طاهری: نشر و گسترش فرهنگ اصیل عاشورایی و عزاداری صحیح برای امام حسین (ع) یکی از دستاوردهای این اجلاس است، قریب به 600 مهمان و مداح داخلی و خارجی به این اجلاس دعوت شدند که تحت ‎تاثیر دو نشست علمی و اساتید برجسته کشوری و جهان اسلام قرار می‎گیرند.

از دیگر تاثیرات این اجلاس معرفی گلستان به اقصی نقاط کشور و خارج از مرزهای ایران اسلامی است که می‎‎تواند در جذب گردشگر و توسعه عمرانی مفید واقع شود.

حضور مهمانان، گلستان را بر این می‎دارد تا نسبت به شناسایی نقاط ضعف در برگزاری این مراسم متمرکز شود و درصدد رفع نواقص و کاستی‎ها برآید.

فارس: چه ضعف‎هایی در میزبانی گلستان در این اجلاس به چشم می‎خورد؟

طاهری: فقدان زیرساخت‎های گردشگری یکی از ضعف‎های اساسی است، فقدان هتل‎های مناسب و مکانی برای برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی از جمله عواملی است که میزبانان برای رفع نقص لازم بود وارد عمل می‎شدند.

فارس: نشان اجلاس دوازدهم در اختیار کدام استان قرار خواهد گرفت؟

طاهری: مقدمات اجلاس دوازدهم از هم اکنون فراهم شده و چندین استان پیگیر این موضوع هستند که در این راستا استان‌های تبریز، قم، خوزستان، یزد و فارس اعلام آمادگی کرده‎اند که در حال بررسی هستیم تا یکی از استان‎ها انتخاب شود.

فارس: این انتخاب چه زمانی نهایی می‎شود؟ 

طاهری: قبل از اجلاس یازدهم مشخص خواهد شد و مسئولانِ استان برگزارکننده نشان دوازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی را دریافت خواهند کرد.

فارس: وجه تمایز اجلاس یازدهم را در اجلاس‎های پیشین در چه می‎دانید؟

طاهری: قطعا برگزارکنندگان اجلاس در تلاش هستند تا روند برگزاری اجلاس نسبت به سال‎های گذشته متکامل‎تر شود، برنامه‌ای که در این اجلاس تدبیر شده تجلیل از پیرغلامانی که حداقل 70 سال دارند حتی از نوغلامان، هنرمندان عاشورایی، پژوهشگر عاشورایی، شاعر عاشورایی، مداح جوان تاثیرگذار عاشورایی، فیلمساز و ناشر عاشورایی در این اجلاس تقدیر می‌شود.

فارس: در برگزاری این اجلاس چه انتظاری از مردم و مسئولان دارید؟

طاهری: از مسئولان برگزارکننده اجلاس انتظار می‎رود تا با همراهی، همفکری، به موقع تدبیر کردن و برنامه‎ریزی مدون بر اساس جدول زمانبندی همانطوری که تاکنون در این مسیر گام برداشتند حرکت کنند تا مهمانان داخلی و خارجی با یک مدیریت درست که واقعا کار سختی است به استان منتقل و در هتل‎ها مستقر شوند و شاهد یک مراسم افتتاحیه و اختتامیه باشکوه در گلستان باشیم.

از مردم نیز انتظار داریم همانطوری که در مراسم استقبال پرچم امام حسین (ع) بسیار باشکوه ظاهر شدند در آیین استقبال از پیرغلامان حسینی که هفتم آبان‎ماه به میزبانی گلستان برگزار می‎شود نیز پررنگ ظاهر شوند.

فارس: نقش رسانه‎ها را در انعکاس این اجلاس چگونه ارزیابی می‎کنید؟

طاهری: نقش رسانه بی‎بدیل است اگر رسانه‎ها نبودند قطعا این جمعیت را در مراسم اهدای پرچم نمی‎دیدیم، هر رسانه نقش خود را ایفا می‎کند که امیدواریم در معرفی این اجلاس موثر باشد.

معتقدم اگر رسانه‎ها نباشند هر چه زحمت کشیده شود اجلاس در چارچوب محل برگزاری خلاصه خواهد شد، قطعا رسانه‎ها می‌خواهند به این اجلاس وسعت دهند لذا انتظار است نقاط ضعف و قوت را بیان کرده تا درصدد رفع نقایص برآئیم.

فارس: در پایان اگر مطلبی دارید بیان بفرمایید؟

طاهری: از خبرگزاری فارس که در پوشش مناسب یازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی به خوبی پای کار آمده تشکر می‎کنم و آرزوی توفیق برای همه همکارانتان در این رسانه دارم.

=============

گفت‌وگو از: زهره رجبی

=============

انتهای پیام/83001/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول