اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان گلستان خبر داد

گلستان میزبان 5 قاره دنیا در اجلاس پیرغلامان حسینی

رئیس کانون مداحان استان گلستان با بیان اینکه مداحی شغل نیست، گفت: مداحی باید به عنوان عشق و دلدادگی به اهل‎بیت (ع) انجام شود و از تراوشات و نهفته‎های قلبی افراد بجوشد.

گلستان میزبان 5 قاره دنیا در اجلاس پیرغلامان حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین کبیر بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران در خصوص نرخ‎گذاری برخی مداحان در برگزاری مجالس اظهار داشت: حرکت‎هایی در استان‎هایی شکل گرفت و کم‎کم تبدیل به بدعت و الگو برای مداحان استان‎های تازه توسعه‎یافته شد، مداحان باید از نرخ‎گذاری جلوگیری کنند، اشاعه فرهنگ عاشورایی نباید دستاویزی برای گرفتن پاکت‎های سنگین باشد.

وی سازمان تبلیغات اسلامی را متولی اصلی مراسمات آئینی دانست و تصریح کرد: تشکل‎های کانون مداحان و شورای هیئت‎های مذهبی در استان‎ها به عنوان مجموعه‎ای تاثیرگذار در جامعه فعال هستند و سازمان تبلیغات در زمینه تامین منابع مالی همکاری و مساعدت می‎کند.

همه قومیت‎ها در این اجلاس دخیل هستند

رئیس کانون مداحان گلستان با تاکید بر اینکه قیام انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشوراست، بیان داشت: در برگزاری اجلاس بین‎المللی پیر غلامان حسینی تبیین اهداف حسینی، الگوپذیری و نهضت عاشورا در قالب عاشوراپژوهی و اشعار عاشورایی مدنظر است که پرداختن به این مسائل دارای بار معنوی است که می‎تواند یک رخداد بزرگ فرهنگی باشد.

کبیر ادامه داد: گلستان به مدت یک هفته روی آنتن‎های تلویزیونی و حتی شبکه‎های ماهواره‎ای می‎رود که فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی را به رخ جهانیان به تصویر می‎کشد.

وی با بیان اینکه همه قومیت‎ها در این اجلاس دخیل هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گلستان از قومیت‎ها و ظرفیت‎های متعددی در حوزه مدح و مداحی، وعظ و واعظی و ... است سعی شده تا از همه استعدادها استفاده بهینه شود و قطعاً دهم آبان‎ماه کارنامه درخشانی از استان گلستان در برگزاری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی رقم خواهد خورد.

اجلاس پیر غلامان حسینی در راستای اشاعه فرهنگی است

رئیس کانون مداحان گلستان با اشاره به اینکه گلستان در این اجلاس میزبان پنج قاره دنیا از کشورهای اسلامی است، بیان داشت: در این اجلاس کارگروه‎هایی ترتیب داده شده تا برای بدعت‎زدایی نسبت به تدریس اصول به سبک جدید با استدلال‎های متقن پرداخته شود.

کبیر برگزاری اجلاس پیر غلامان حسینی را در راستای اشاعه فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: اثرگذاری این اجلاس به قدری زیاد بوده که حتی کشورهای عربی از جمله عراق خواهان برگزاری این اجلاس در کشورشان هستند.

وی ابراز امیدواری کرد روزی فرا رسد تا عراق و سوریه از مشکلات جنگ و تهدیدات دشمنان رهایی یابند تا شاهد برپایی چنین اجلاسی در کشورهای اسلامی در کنار انتفاضه‎های بیداری اسلامی باشیم. 

انتهای پیام/83001/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول