اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر گرگان:

اجلاس پیرغلامان حسینی یک رخداد بزرگ فرهنگی و مذهبی است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی و مذهبی است.

اجلاس پیرغلامان حسینی یک رخداد بزرگ فرهنگی و مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ناصر گرزین صبح امروز در جمع مداحان شهرستان گرگان اظهار داشت: وقتی به عنوان مسلمان داعیه‎دار کار فرهنگی هستیم باید در عمل نیز آن را اثبات کنیم که این امر با شعارگرایی اتفاق نمی‎افتد.

وی ابراز امیدواری کرد دستگاه‎های مسئول و اجراکننده، این اجلاس را طوری مدیریت کنند که اثرات آن را در سطح جامعه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) تصریح کرد: باید تفکرات و الگوی سیدالشهدا (ع) به طریقی در نسل حاضر جاری شود بنابراین اجلاس پیرغلامان حسینی اثرات زیادی بر جای خواهد گذاشت.

جامعه ایرانی همگی ارادت قلبی نسبت به سیدالشهدا (ع) دارند

گرزین با اشاره به اینکه جامعه ایرانی اعم از پیر و جوان، کوچک و بزرگ همگی ارادت قلبی نسبت به سیدالشهدا (ع) دارند، افزود: شاید رفتارهای ما باعث دین‎گریزی جوانان شود ولی اجرای کار فرهنگی در این سطح که ابعاد مختلفی در پرداختن به مسائل دینی و مذهبی دارد بسیار گسترده خواهد بود و می‎تواند جلوی معضلاتی چون خرافات، پیرایه‎ها و بدعت‎ها را بگیرد.

کارها نوعی سرمایه‎گذاری برای نسل آینده محسوب می‎شود

رئیس شورای شهر گرگان در خصوص رابطه بین بدعت‎ها و دین‎گریزی جوانان گفت: شاید دلیلش این باشد که ما کارهای بزرگ برای نسل حاضر نکردیم، کارهای فرهنگی هزینه‎بر است و نوعی سرمایه‎گذاری برای نسل آینده محسوب می‎شود، اگر قرار است کار کنیم باید هزینه کنیم.

گرزین تاکید کرد: اگر اعتقاد داریم نسل امروز پایه‎گذار جامعه فرداست بنابراین کارهای فرهنگی و مذهبی در این سطح می‎تواند پاسخگوی خوبی برای نسل آتی باشد.

اجلاس پیرغلامان را نباید در حد مداحی در نظر گرفت

وی با اشاره به اینکه اجلاس پیرغلامان را نباید در حد مداحی در نظر گرفت، اذعان کرد: اثرات روانی و مذهبی که این رویداد می‎تواند در جامعه بگذارد بسیار متعالی است لذا ظرفیت ماست تا چه حد بتوانیم از ظرفیت این اجلاس برای جامعه استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر گرگان با بیان اینکه مداحی شغل نیست بلکه یک کار فرهنگی محسوب می‎شود، ابراز داشت: نباید مداحی را به دیده یک شغل نگریست، مداحان و پیرغلامان باید توجه کنند آن سخن و ندایی که از کام‎شان بیرون می‎آید اثرات مختلفی در جامعه ایجاد خواهد کرد و آن اثرات می‎تواند برای مردم بسیار مهم باشد.

اجلاس پیرغلامان حسینی قطعاً مشارکت‎های مردمی را در پی خواهد داشت

گرزین افزود: هر جایی که مردم خودشان برگزارکننده مراسمات مذهبی باشند اثرات کار بیشتر می‎شود چنانچه وقتی ماه محرم فرا می‎رسد در جای‎جای کشور می‎بینیم که مراسمات مختلفی به صورت خودجوش و از بطن مردم نشأت می‎گیرد و شاهد شور، شعور و شکوه وصف‌ناشدنی در مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) هستیم.

وی با بیان اینکه اجلاس پیرغلامان حسینی قطعاً مشارکت‎های مردمی را در پی خواهد داشت، اظهار داشت: در این راستا کانون مداحان و هیئت‎های مذهبی نقش‎آفرین هستند چراکه هیئت‎های مذهبی برگرفته از اقشار مختلف مردم هستند.

رئیس شورای شهر گرگان متذکر شد: کانون مداحان، هیئت‎های مذهبی و همه کسانی که این مناسبت‎ها و اجلاس را برگزار می‎کنند باید کاری کرده تا مردم درگیر کار فرهنگی شوند چراکه این مشارکت‎ها زمینه‎ساز اثرگذاری بهتر در جامعه می‎شود و نباید این مراسمات در حد حکومت و به صورت تشکیلاتی انجام شود.

کمیته‎های اجلاس پیرغلامان حسینی از 3 ماه پیش در گلستان فعال شد

گرزین با اشاره به اینکه کمیته‎های این اجلاس از سه ماه گذشته در گلستان فعال شده ابراز داشت: مداحان و هیئت‎های مذهبی در این راستا اقدامات خوبی انجام داده‎اند که یقیناً به مشارکت مردم در این زمینه کمک خواهد کرد که امیدوارم کارنامه گلستان در برگزاری این اجلاس درخشان باشد.

انتهای پیام/83003/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول