اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده نمایش «افسانه دشت بی‌پایان»:

هنور تئاتر وارد سبد خانوارها نشده است/اختصاص بخشی از آموزش مدارس به تئاتر

نویسنده نمایش «افسانه دشت بی‌پایان» گفت: تئاتر به عنوان هنری آموزشی باید در سبد خانوارها قرار گرفته و ارتباط تئاتر و خانواده باید تنگاتنگ شود.

هنور تئاتر وارد سبد خانوارها نشده است/اختصاص بخشی از آموزش مدارس به تئاتر

رسول حق‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه برای نخستین‌بار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور خواهم یافت، افزود: در نمایش افسانه دشت بی‌پایان همه بازیگران معلول ذهنی هستند که برای نخستین‌بار نمایش خیابانی اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: این نمایش در سال 2012 در بین 120 کشور و 104 اثر نمایشی جزو 10 اثر برتر پذیرفته شد و در جشنواره بیستم تئاتر کودک و نوجوان نیز اجرا می‌شود.

نویسنده و کارگردان نمایش «افسانه دشت بی‌پایان» با بیان اینکه کار تخصصی بنده تئاتر درمانی و آموزشی است، افزود: این هشتمین نمایش بنده در زمینه کودکان و نوجوانان است، به طوری که در جشنواره فجر سه دوره در جشنواره جهانی هندوستان و در المپیک ویژه یونان نیز حضور داشتم.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید وسیع‌تر برگزار شود به طوری که جشنواره استانی آن در همه استان‌ها برگزار شده و سپس بین‌المللی شود.

حق‌شناس هنر تئاتر را خردمندپرور دانست و گفت: اگر بتوانیم هنر تئاتر را در مدارس وارد کنیم، حتماً دانش‌آموزانی که در این هنر فعالیت خواهند کرد، خردمند می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مدارس و آموزش و پرورش باید بخشی از آموزش خود را به هنر نمایش اختصاص دهند، اظهار کرد: آموزش و تربیت دانش‌آموزان همواره با هنر تداوم می‌یابد که باید متولیان امر در این زمینه وارد شوند.

نویسنده و کارگردان نمایش «افسانه دشت بی‌پایان» در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هنوز تئاتر در سبد خانواده‌های ایرانی نقشی ندارد، افزود: تئاتر به عنوان یک هنر آموزشی باید در سبد خانوارها قرار گرفته و ارتباط تئاتر و خانواده باید تنگاتنگ شود.

وی در پایان با بیان اینکه تئاتر کودک ابزاری برای آموزش کودکان و خانواده‌هاست، اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان به همراه خانواده‌ها در سالن‌های نمایش حضور می‌یابند، تئاتر بهترین ابزار آموزشی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول