اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

وجود 826 هزار کتاب در کتابخانه‌های استان همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: بیش از 826 هزار کتاب در کتابخانه‌های استان همدان وجود دارد.

وجود 826 هزار کتاب در کتابخانه‌های استان همدان

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 826 هزار و 180 جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد که از این تعداد در 6 ماهه نخست امسال 29 هزار و 603 جلد کتاب از نهاد کتابخانه‌ها به کتابخانه‌های استان تزریق شده است.

 

وی به رشد ویژه کتاب‌های اهدایی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم کتاب‌هایی دارند که به هر دلیل نیاز به آن کتاب‌ها ندارند، بهترین مکان برای این کتاب‌ها کتابخانه‌ها هستند که همه مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در 6 ماهه نخست سال بالغ بر 11 هزار کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شده که بیشتر قالب کتاب‌های اهدایی با محوریت موضوع مذهبی بوده است.

 

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر این موضوع که ایستگاه مطالعه به خودی خود باعث ارتقای سطح مطالعه نیست ولی هدف آن ارتقای سطح مطالعه است، افزود: کتاب‌های ایستگاه مطالعه استان تا پایان فاز سوم، 128 هزار جلد بوده است که بالغ بر 256 میلیون تومان هزینه شده است.

 

استعدادی خاطرنشان کرد: در بحث رجوع کتاب ایستگاه‌های مطالعه همیشه کمبود کتاب‌های کودک و نوجوان را داریم، چرا که اگر پدر و مادر خود کتاب مطالعه نمی‌کنند، اما فرزندان خود را به کتابخوانی تشویق می‌کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه کتب کودک و نوجوان به سرعت در این ایستگاه‌ها خالی می‌شوند، ادامه داد: به این منظور 15 هزار جلد کتاب درخواست داده‌ایم که این نشان می‌دهد خانواده‌ها به امر کتاب اعتقاد دارند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان طرح کتاب من را یکی دیگر از طرح‌های اجرایی در کتابخانه‌ها برشمرد و اظهار داشت: بالغ بر 26 هزار جلد کتاب در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که با استقبال خوب مردم همراه شده است.

 

وی اذعان داشت: به طور میانگین در سطح استان 120 هزار جلد کتاب در ماه امانت داده می‌شود و بیش از 50 هزار عضویت در کتابخانه‌ها استان داریم.

 

استعدادی هفته کتاب را هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری دانست و اظهار داشت: در بحث هفته کتاب 2 کار انجام می‌دهیم که یکی حرکت جنبشی و موج آفرینی است و دیگری بهره‌برداری‌های محتوایی.

 

وی افزود: هدف از برنامه‌های موج‌آفرینی این است که در جامعه حساسیت‌هایی ایجاد شود تا بتوانیم عده‌ایی را جذب کتاب و کتابخوانی کنیم که از جمله این برنامه‌های می‌توان به همایش خیرین کتابخانه اشاره کرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: از برنامه‌های بهره‌برداری‌ در این هفته افتتاح ایستگاه‌های مطالعه، افتتاح کتابخانه مشارکتی و افتتاح بخش کم بینایان و نابینایان در کتابخانه آیت الله علامه مجلسی ملایر و ... است.

 

وی بحث نذر کتاب و اهدای کتاب، معرفی و تجلیل از کوچکترین و بزرگترین عضو کتابخانه را از جمله برنامه‌های دیگر در هفته کتاب برشمرد.

 

انتهای پیام/89029/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول