اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

تاکید معاون استاندار سیستان و بلوچستان بر راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی

معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بر راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در این استان تاکید کرد.

تاکید معاون استاندار سیستان و بلوچستان بر راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار داشت: اگر سازمانی، نهادی و یا افرادی بخواهند در محل ساختمان اداری خود کتابخانه‌ای داشته باشند، با همکاری نهاد کتابخانه‌ها، کتاب و مجلات و نرم افزارهای خاص به آنها تحویل داده می‌شود.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی گفت : از جمله محل‌های راه‌اندازی این کتابخانه‌های مشارکتی در مدارس است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 13 ایستگاه مطالعه در استان داریم که 10 ایستگاه در زاهدان و دو ایستگاه در زابل و یک ایستگاه در کنارک راه‌اندازی شده و این آمار تا ماه‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: این ایستگاه‌های مطالعه در آینده برای مراکز جمعیتی همچون بیمارستان‌ها و پایانه‌های مسافربری حتی در آینده در ایستگاه قطار که مسافر از مبدا کتاب را تحویل گیرد و در ایستگاه تهران تحویل دهد، نیز راه‌اندازی می‌شود.

شیخ‌زاده افزود: در این سه سال گذشته نیروی انسانی به تعداد 70 نفر کارشناس در استان جذب شده که برای بالا بردن سطح مطالعه شهروندان استان همکاری می‌کنند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این مدت سطح مطالعه مردم استان نسبت به سال‌های اخیر بالا رفته است.

این مسئول از کمیته‌های چندگانه نهضت مطالعه مفید استان خواست تا راهکارهای تشویق مردم به کتابخوانی را بررسی تا انگیزه‌ای برای نوجوانان و جوانان در عرصه مطالعه مفید صورت گیرد.

در این جلسه مصوب شد کانون مساجد به کتابخانه‌هایی که جنب مساجد باشد، امکاناتی همچون میز، رایانه و غیره قرار دهد و توسط نهاد کتابخانه‌ها نیز کتاب تهیه و تحویل شود.

انتهای پیام/75004‌/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول