اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

لاستیک‎های فرسوده به مشتقات نفتی تبدیل می‎شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در آینده‎ای نزدیک لاستیک‎های فرسوده که در سطح شهر جمع‎آوری می‎شوند به مشتقات نفتی تبدیل می‎شوند.

لاستیک‎های فرسوده به مشتقات نفتی تبدیل می‎شوند

تیمورباجول امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی کارخانه‌ای در شهرک صنعتی سجزی ساخته شده است که با احداث این کارخانه برای نخستین بار در کشور لاستیک‎های فرسوده به مشتقات نفتی تبدیل می‎شوند.

وی ادامه داد: لاستیک‌ها ازجمله زباله‏‌های حجیم محسوب می‏شوند که فرآیند دفن را با مشکل مواجه می‏کنند و به سبب وجود خلل و فضای باز بین لاستیک‏‌ها، زمینه مناسب برای رشد حشرات موذی فراهم می‏شود که خطر شیوع بیماری‏های واگیردار افزایش می‏‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه 150 تن مواد بازیافتی جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها نیمی از مواد بازیافتی اصفهان از زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود و بقیه هنوز در پسماند وجود دارد.

وی اضافه کرد: روزانه پنج تن لاستیک فرسوده از سطح شهر اصفهان جمع‌آوری می‎شود و برای بازیافت به بخش خصوصی منتقل می‎گردد.

باجول تاکید کرد: کف پوش‎های پارک‌ها و پیست دو میدانی، ساخت قطعات لاستیک، آبخیزداری از جمله مواردی است که از بازیافت لاستیک تولید می‎شود.

انتهای پیام/63021/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول