اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال صورت گرفت

اجرای 97 روز نمایش در شهرستان همدان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان از اجرای 97 روز نمایش در سطح شهرستان همدان خبر داد.

اجرای 97 روز نمایش در شهرستان همدان

علی مرادی‌نور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در حوزه تئاتر 97 نمایش صحنه‌ای در همدان اجرا شد، اظهار کرد: برای نخستین بار در سطح شهرستان همدان 9 نمایش و جنگ شادی توسط هفت گروه ثبت شده نمایشی به مدت 97 روز نمایش خود را به روی صحنه بردند.

وی تصریح کرد: در طول 180 روز تمام سالن‌ها و پلاتوهای مجتمع شهید آوینی و مجتمع بوعلی سینا به صورت رایگان در اختیار گروه‌های نمایشی برای تمرین و اجرا قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با اشاره به حضور چهار نمایش از همدان در جشنواره تئاتر استانی اظهار داشت: بر این اساس نمایش «پادشاه خوابش می‌آید» به کارگردانی محمدمهدی کلهری موفق به راهیابی به تئاتر منطقه‌ای شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر موفقیت نمایش‌های «هاجر»، «ته مانده‌هایی از خودمانی بودن»، نمایش‌های « عید نوروز» و «حاجی فیروز» به کارگردانی سعید باغبانی و عباس دوست‌قرین در جشنواره‌های رضوی و صاحبدلان پذیرفته شده‌اند.

مرادی‌نور یادآور شد: برای نخستین بار از شهرستان همدان هشت گروه نمایشی با هشت نمایش توانستند در بخش مسابقه به بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان راه یابند.

وی بیان داشت: سه گروه نمایشی «پری و پورنگ» به کارگردانی فرزاد لباسی، «پادشاه خوابش می‌آید» به کارگردانی محمدمهدی کلهری و « من و برادرم اقبال» به کارگردانی محسن پورقاسمی در جشنواره بیستم حضور دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان یادآور شد: پنج گروه نمایشی زیر گنبد کبود به کارگردانی فریبا یعقوبلو، فسقلی و توپ قلقلی به کارگردانی حمیدرضا رضایی، پسرک نون زنجبیلی به کارگردانی رضا روان، کوچولوی بدقول به کارگردانی سعید باغبانی و همبازی به کارگردانی فاطمه جلیلی در بخش جنبی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: 24 مهر ماه با اجرای نمایش خیابانی توسط 10 گروه در 10 نقطه محروم شهرستان همدان به عنوان مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به کودکان و نوجوانان هدیه خواهد شد.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول