اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ارائه گزارش ماهانه بویین زهرا مطرح شد

از تدوین سازوکارهای مبارزه با قاچاق تا تقدیر از خیر دانسفهانی

در جلسه ارائه گزارش ماهانه شهرستان بویین زهرا موضوعات مختلفی از جمله تدوین سازوکارهای مبارزه با قاچاق تا تقدیر از خیر دانسفهانی مطرح شد.

از تدوین سازوکارهای مبارزه با قاچاق تا تقدیر از خیر دانسفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، جلسه ارائه گزارش ادارات با حضور فرماندار، مدیران و مسئولان شهرستان بویین زهرا شنبه شب در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل و نسبت به بررسی مسایل و برنامه‌های مختلف و متعدد شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در بخش‌ اوقاف و بزرگداشت امامزادگان به همراه اعلام برنامه‌های پیش‌رو در حوزه اوقاف در نخستین بخش برگزاری جلسه و توسط فرماندار بویین زهرا مورد بحث، تشریح و نتیجه‌گیری قرار گرفت.

همچنین توسط ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا چگونگی برگزاری مسابقات این اداره در ایام پیش‌رو اعلام شد.

احد احمدی در این جلسه اظهار داشت: همایش بزرگداشت امامزادگان شهرستان بویین زهرا در امامزاده عبدالقهار کلجین منطقه آوج برگزار شده و نیز طرح حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه در بیش از 8 امامزاده، مسجد و دارالقرآن با شرکت 910 نفر از قرآن‌آموزان شهرستان بویین زهرا برگزار می‌شود.

فرماندار بویین زهرا از آغاز ثبت نام سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم توسط امور اوقاف و خیریه شهرستان بویین زهرا خبر داد و خواستار تلاش برای گسترش رویکرد‌های فرهنگی و مذهبی در امکان مختلف شد.

وی با تبریک آغاز دوره جدید فعالیت‌ها در حوزه شورای اسلامی شهر تصریح کرد: اعضای جدید شوراهای اسلامی باید ضمن دوری از مسایل حاشیه‌ای برای آبادانی و جاری‌ کردن برنامه‌های عمرانی در شهر‌های تابع شهرستان بویین زهرا تلاش و همت بیشتری را داشته باشند.

فرماندار بویین زهرا به تشریح آمار و مشخصات اعضای دوره جدید شوراهای اسلامی بخش مرکزی بویین زهرا پرداخت و ابراز داشت: در حال حاضر چهار روستای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت بخش مرکزی بویین زهرا دارای پنج عضو شورا بوده و در 32 روستا کمتر از یک‌هزار و 500 نفر جمعیت نیز سه عضو شورای اسلامی تعیین شده‌اند.

احمدی پیرامون میزان تحصیلات اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر روستای بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: 62 نفر از اعضای دوره چهارم شورای شهر روستای بخش مرکزی این شهرستان دارای مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس هستند ضمن اینکه جوان‌ترین عضو شورای اسلامی 27 سال و مسن‌ترین اعضا 72 ساله است.

وی به ضرورت همت بیشتر دوره جدید شورای شهر برای رفع معضلات به ویژه در بخش‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و فعالیت‌های انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان بویین زهرا را قابل توجه ارزیابی کرد.

فرماندار بویین زهرا با بیان اینکه باید همکاری بیشتر دستگاه‌های عضو به ویژه‌ دستگاه‌های انتظامی قاچاق کالا و ارز را در شهرستان بویین زهرا مهار کرد، افزود: اعضای شورای مبارزه با قاچاق باید نسبت به ارایه گزارش در زمینه فعالیت خود اقدام و مراتب را در جلسات اعلام کنند.

احمدی با اشاره به خدمات انجام شده در بخش‌های امدادی و ستادی در شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: خدمت‌رسانی در حوزه‌ راه‌های استحفاظی شهرستان با وجود سختی، فشار و مشقت‌های فراوان سبب ایجاد امنیت و آرامش مسافران عبوری شده و سلامت را به ارمغان می‌آورد.

وی به اهدای قطعه زمین 2 هزار و 450 متر مربعی توسط  «حمدالله فصیحی‌ رامندی» از خیران نیکوکار دانسفهانی اشاره کرد و افزود: قطعه زمین یاد شده برای ساخت پایگاه امداد و نجات بین جاده‌ای بخش رامند جنب راهداری به جمعیت هلال احمر شهرستان بویین زهرا اهدا شده است.

فرماندار بویین زهرا از اقدام حسنه خیران در امر خداپسندانه اهدای زمین در شهرستان بویین زهرا تقدیر کرد و افزود: در حال حاضر یک پایگاه موقت امداد و نجات بین شهری در بخش رامند مستقر بوده که بسیاری از خدمات تأثیرگذار نیز صرف مدت کوتاه توسط پایگاه موقت امداد و نجات بین شهری بخش رامند به شهروندان ارائه شده است.

احمدی به لزوم دستگیری از ایتام و نیازمندان بویین زهرایی اشاره کرد و افزود: لازم است تا کمیته‌امداد ضمن آماده‌سازی فضا بتواند در کارهای نیک پیشگام و پیش‌قدم باشد.

فرماندار بویین زهرا با تأکید بر ضرورت کمک به نیازمندان خواستار گسترش اجرای طرح مفتاح‌الجنه در شهرستان بویین زهرا شد.

احمدی با اشاره به ضرورت اجرای اهداف پروژه مهر و مشارکت در راستای هوشمندسازی کلاس‌های درسی دانش‌آموزان کم‌بضاعت عنوان کرد: آشنا‌سازی مردم روستا با تکنولوژی‌های مرتبط با مراحل تکمیلی هوشمندسازی کلاس‌های مدارس و بهره‌گیری از مشارکت‌ها در این بخش بسیار مهم بوده که آموزش و پرورش باید نسبت به پیگیری‌ آنها اقدام کند.

تلاش برای ارتقای سطوح فرهنگی، مدارس و مراکز اجتماعی شهرستان بویین زهرا و کیفی‌سازی روند خدمات‌رسانی در این نشست همچنین مورد تأیید قرار گرفت و بر اصل پرهیز از یک‌جانبه نگری در ادارات و پاسخگویی صحیح و منطقی به درخواست‌های روزانه اربابان رجوع در سطوح اداری و غیراداری تأکید شد.

انتهای پیام/77005/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول