اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق شورای شهر بابل:

شوراها دیکته‌کننده دستورات مسئولان اجرایی نباشند

رئیس سابق شورای اسلامی شهر بابل گفت: شوراها دیکته‌کننده دستورات مسئولان اجرایی نباشند.

شوراها دیکته‌کننده دستورات مسئولان اجرایی نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن فلاح عصر امروز در مراسم تجلیل از اعضای شورای اسلامی شهرهای بابل اظهار داشت: باید زمانی به مسئولان تبریک گفت که مدت خدمت آن‌ها به پایان رسیده و عملکرد مثبتی از خود ارائه دهند.

وی افزود: آنچه انقلاب را به پیروزی رساند و در تداوم این انقلاب نیز نقش ارزنده‌ای داشته سه ویژگی مهم اسلامی بودن، مردمی بودن و ولایی بودن انقلاب است.

فلاح بیان داشت: تداوم انقلاب معجزه‌تر از پیروزی انقلاب است، هرگاه نظام ما از این سه خصلت فاصله بگیرند انقلاب در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: وقتی توجه به مردم در بین مسئولان کمرنگ شود و جایگاه رهبری در دید مردم تضعیف شود انقلاب رو به سراشیبی و سقوط است.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: یک متفکر غربی در مورد انقلاب ایران می‌گوید اگر انقلاب فرانسه انقلاب کبیر است انقلاب ایران انقلاب اکبر است.

فلاح گفت: همه ارکان نظام مستقیم یا غیرمستقیم به رای مردم وابسته است به طوری که ساختار سیاسی ایران نیز مردمی است و رای مردم تعیین کننده است.

وی اظهار داشت: اینکه امروز استکبار در مقابل عظمت این مردم سر فرود می‌آورد به خاطر حضور حماسی مردم در انتخابات بود.

رئیس سابق شورای بابل با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهرفراگیرترین نهاد مردمی در نظام اسلامی در شهر و روستا است، خاطرنشان کرد: روند توسعه با شکل‌گیری شوراها شتاب چشمگیری داشته است.

فلاح با انتقاد از خرده‌گیری بعضی از منتقدین در زمان انتخابات مبنی بر عملکرد ضعیف شورای دور سوم بابل گفت: خدماتی که در دور دوم و سوم شورا در شهر بابل انجام گرفت نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: احداث 11 خیابان و 9 میدان نشان از همت والای شورای شهر بابل بوده که خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشته که شایسته تقدیر است.

این مسئول به آسیب‌هایی که شوراها را تهدید می‌کند اشاره و تصریح کرد: زمانی می‌توانیم شورای مقتدر داشته باشیم که شوراها استقلال داشته، دیکته کننده مسئولین اجرایی نبوده و به ستاد خاصی وابسته نباشد.

رئیس سابق شورای شهر بابل خاطرنشان کرد: مسئولان نباید اقتدار شوراها را بشکنند بلکه باید با وفاق و همدلی در ارایه خدمات بهتر شوراها را یاری کنند.

فلاح گفت: اختلاف‌نظر میان اعضای شوراها جزو ماهیت شوراها است ولی تبعیت از رای اکثریت از مهم‌ترین وظایف اعضای شورا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول