اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر:

600 روستای استان بوشهر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: 600 روستای استان بوشهر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

600 روستای استان بوشهر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حیدر دهقانی شامگاه شنبه در آئین آغاز به‌کار پروژه آب‌رسانی به روستای بند محمد عبدالله، اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب به مردم در زمینه‌ آب‌رسانی موضوع مهمی است که در استان بوشهر به آن توجه داریم.

وی افزود: در بحث تامین آب استان بوشهر با مشکل منابع آب درون استان مواجه هستیم و بخش اعظمی از نیاز استان بوشهر از منابع آب خارج از استان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 600 روستای استان بوشهر از خدمات آبی بهره‌مند می‌شوند که آب این روستاها از طریق خطوط انتقال آب کوثر و کازرون و بخشی نیز از طریق چاه‌‌های آب درون استان تأمین می‌شود.

دهقانی بیان داشت: بر اثر خشکسالی‌های متمادی که طی سال‌های گذشته در استان بوشهر شاهد آن بوده‌ایم بخشی از چاه‌های تامین آب مناطق روستایی خشک شده‌اند.

وی اضافه کرد: احداث آب‌شیرین کن در استان بوشهر از راهکارهایی است که در سال‌های اخیر به‌منظور تامین منابع آب استان بوشهر شاهد آن بوده‌ایم و با تداوم این روند می‌توانیم اقدامات اساسی در تامین منابع آبی استان برداریم.

این مسئول اذعان داشت: انتقال خطوط آب به مناطق روستایی نقشی اساسی در رونق اشتغال و صنعت در مناطق روستایی دارد و در اجرای پروژه‌های آب‌رسانی به این مساله توجه جدی داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: روستای بند محمد عبدالله 12 خانوار و جمعیتی بالغ بر 68 نفر را در خود جای داده است و با وجود کمبود اعتبار پروژه آب‌رسانی به این روستا را با جدیت شروع کرده‌ایم.

دهقانی بیان داشت: آب مورد نیاز پروژه آب‌رسانی روستای بند محمد عبدالله از طریق خط انتقال کوثر تامین می‌شود و این شبکه دارای هفت کیلومتر خط انتقال و یک کیلومتر خط توزیع آب است.

وی با اشاره به مشخصات فنی این طرح خاطرنشان کرد: دبی مورد نیاز فعلی این خط آب‌رسانمی 0.3 لیتر در ثانیه و دبی مورد نیاز پایانی این طرح 0.5 لیتر در ثانیه است و در آن از لوله‌های پلی‌اتیلین به قطر 63 تا 110 میلی‌متر استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در پایان با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته اعتبارات اجرایی این پروژه 3 هزار میلیون ریال است.

انتهای پیام/2452/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول