اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان خبر داد

اختصاص 159 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان از اختصاص 159 میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی در این استان خبر داد.

اختصاص 159 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، رحمان رحیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی قروه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اعتبار برای اجرای 112 طرح هزینه خواهد شد.

وی افزود: از این اعتبارات 119 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای، 7 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و 33 میلیارد ریال از اعتبارات خشکسالی تامین خواهد شد.

رحیمی افزود: اعتبار سال گذشته شرکت 170 میلیارد ریال بود 67 میلیارد ریال آن محقق شد و با استفاده از آن 57 طرح در سطح استان به اجرا در آمد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین معضل شهرستان قروه در گذشته، آلودگی آب شرب روستاییان به مواد شیمیایی بود، تصریح کرد: با همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان، موفق به عبور از این بحران شدیم و در حال حاضر چنین موردی در قروه وجود ندارد.

رحیمی اضافه کرد: شاخص بهره‌مندی روستاییان قروه‌ای از آب آشامیدنی سالم 99 درصد است که بر اساس برنامه‌ریزهای تدوین شده باید در پایان برنامه پنجم توسعه به این شاخص دست می‌یافتیم.

وی خاطرنشان کرد: حصول این موفقیت در سایه تلاش جهادی کارکنان آب و فاضلاب روستایی میسر شده است.

رحیمی در ادامه افت سطح منابع آبی را از معضلات موجود این شهرستان عنوان کرد و افزود: برخی پروژه‌های آبرسانی تا 3 بار تخصیص اعتبار داشته‌اند که دلیل آن جبران افت آب‌های زیرزمینی و به تبع آن کاهش آب آشامیدنی روستاها بوده است.

مدیرعامل آبفار کردستان در ادامه کمبود نیروی انسانی را از مشکلات این شرکت برشمرد و افزود: طرح ادغام 2 شرکت آبفار و آبفار با یکدیگر در حدود یک سال است مطرح شده که فعالیت‌ها و اعتبارات شرکت آبفار تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

وی افزود: در آزمون استخدامی اخیر نیز نیرویی برای این شرکت جذب نشد در حالیکه دارای 180 پست سازمانی هستیم و نیروهای موجود ما در کل 140 نفر است.

رحیمی اظهار داشت: تمامی این عوامل نتوانسته است در روند خدمت‌رسانی مطلوب به مردم خللی ایجاد کند و در حال حاضر 925 روستای استان زیرپوشش خدمات آبفار هستند.

وی سرقت تجهیزات آبرسانی و بدهکاری به شرکت توزیع برق را از نیز از دیگر مشکلات آبفار استان اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان 13 میلیارد ریال به این شرکت بدهکار هستیم.

به گفته رحیمی، 106 هزار مشترک روستایی در کردستان از خدمات آبفار بهره‌مند هستند که سالانه 17 هزار مترمکعب آب استفاده می‌کنند.

وی درآمد سالیانه از قبوض آب بهای روستاییان استان را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد با هزینه‌هایی که برای تامین و قابل استفاده شدن آب انجام می‌گیرد، هیچ گونه تناسبی ندارد.

رحیمی افزود: بسیاری از روستاییان نیز بدون توجه به بحران آب، این نعمت را برای مصارف کشاورزی و دامپروری مورد استفاده قرار می‌دهند که اگر بهای آب مصرفی در روستاها پایین نبود، این امر انجام نمی‌شد.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول