اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعزیرات کاشان مطرح کرد

پرونده احتکار 12 هزار بطری روغن/دستگیری متهم به قاچاق 1.5 تنی پوشاک

رئیس اداره تعزیرات و دبیر کمیسیون کالای قاچاق شهرستان کاشان از رسیدگی به یک فقره پرونده قاچاق کالا شامل یک‌هزار و 519 کیلوگرم انواع مختلف پوشاک و دستگیری متهم این پرونده توسط نیروی انتظامی خبر داد.

پرونده احتکار 12 هزار بطری روغن/دستگیری متهم به قاچاق 1.5 تنی پوشاک

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سعید بلانی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران رسیدگی به هنگام و به روز پرونده‌ها توسط تعزیرات حکومتی کاشان را در راستای تحقق بخش دوم نامگذاری مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه اقتصادی دانست و اظهار داشت: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان در شش ماه نخست سال جاری علاوه بر رسیدگی به تمامی پرونده‌های وارد شده به شعب مختلف این اداره، به پرونده‌های باقی مانده از سال گذشته نیز رسیدگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع یک‌هزار و 312 فقره پرونده رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان تعداد یک‌هزار و 325 پرونده مختومه و منجر به صدور حکم شده است.

رئیس اداره تعزیرات و دبیر کمیسیون کالای قاچاق شهرستان کاشان یادآور شد: از مجموع یک‌هزار و 312 فقره پرونده رسیدگی شده، 181 فقره پرونده تخلفات بهداشتی، دارویی و درمانی، یک‌هزار و 99 فقره پرونده تخلفات اقتصادی کالا و خدمات و 32 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز بوده است.

بلانی‌زاده جریمه نقدی یک‌هزار و 312 فقره پرونده مختومه شده در تعزیرات حکومتی را بیش از 6 میلیارد و 272 میلیون ریال جزای نقدی اعلام کرد و گفت: از این مبلغ 3 میلیارد و 554 میلیون ریال جرایم بخش قاچاق کالا و ارز و بقیه آن مربوط به تخلفات سایر بخش‌ها بوده است.

وی همچنین ارزش ریالی کالاهای قاچاق ضبط شده به نفع دولت را بالغ بر یک میلیارد و 777 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: عمده کالاهای قاچاق مکشوفه شامل پوشاک، کیف و کفش ، لوازم آرایشی بهداشتی و مواد غذایی بوده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان تصریح کرد: محکومان پرونده‌ها علاوه بر جریمه نقدی، حکم تعطیلی، لغو پروانه و مصادره کالاهای قاچاق و غیر بهداشتی برای آنان صادر شده است.

بلانی‌زاده در ادامه از رسیدگی به سه فقره پرونده مهم در شش ماهه اول سال جاری در بخش‌های قاچاق کالا، احتکار و بهداشتی خبر داد و افزود: در بخش قاچاق به یک فقره پرونده قاچاق کالا شامل یک‌هزار و 519 کیلوگرم انواع مختلف پوشاک که توسط متهم از استان‌های فارس، بوشهر و استان‌های همجوار وارد استان اصفهان شده و سپس از این استان به استان‌های دیگر انتقال می‌یافته رسیدگی شده است.

وی اضافه کرد: متهم این پرونده توسط نیروی انتظامی کاشان دستگیر و پرونده وی نیز به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و متهم به بیش از یک میلیارد و 116 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و خودرو حامل کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی توقیف شد.  

وی همچنین از رسیدگی به پرونده احتکار 12 هزار بطری روغن خوراکی خبر داد و افزود: بعد از رسیدگی به این پرونده در شعبه اول تعزیرات حکومتی و علاوه بر ضبط کالاهای احتکار و توزیع آن در شبکه توزیع با قیمت رسمی، متهم به بیش از 46 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

رئیس اداره تعزیرات و دبیر کمیسیون کالای قاچاق شهرستان کاشان در ادامه از تعطیلی یک واحد تولیدی متخلف تولید کننده گلاب و عرقیات در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این واحد تولیدی به دلیل تخلف در عرضه گلاب و عرقیات بدون مجوز بهداشتی و بدون پروانه ساخت و همچنین عدم رعایت فرمولاسیون ساخت و تولید کالا به بیش از یک میلیارد ریال جریمه نقدی، تعطیلی واحد تولیدی و ضبط کالا محکوم شده و پرونده هم‌اکنون در حال تجدیدنظر است.

بلانی‌زاده همچنین اجرای طرح‌های مشترک نظارتی ویژه نوروز، طرح نظارتی ویژه گل و گلاب، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک و طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس و طرح ویژه نظارتی مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان با همراهی دستگاه‌های نظارتی شهرستان کاشان را از دیگر اقدامات انجام شده در شش ماهه اول سال جاری نام برد.

وی اعتمادسازی مردمی را یکی از مهمترین اقدامات اداره تعزیرات حکومتی کاشان دانست و با اشاره به اینکه به تمامی گزارشات دریافتی مردمی در کوچکترین زمان رسیدگی می‌شود متذکر شد: شماره تماس گویای 5554111 اداره تعزیرات کاشان و سامانه ارتباطی شبانه‌روزی 124 اداره صنعت، معدن، تجارت حوزه تجارت شهرستان کاشان همه روزه صبح و بعد از ظهر حتی روزهای تعطیل آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان و اعلام نتیجه اقدامات انجام شده بعد از ارائه شکایات طی مدت کوتاه است.

انتهای پیام/2406/ک40/ض1002/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول