اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدت سپری شده از سال‌جاری

4178 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در زمینه کالا و خدمات در 6 ماه اول سال‌جاری چهار هزار و 75 مورد است که چهار هزار و 178 مورد آن مختومه شده است.

4178 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد

ولی دهبانی‌نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این‌که بازار آشفته است و برای رفع این آشفتگی همت مضاعف مسئولان را می‌طلبد، اظهار داشت: وضعیت بازار تابع چند عامل است که مهم‌ترین آن‌ها سیاست خارجی دولت و نوع عملکرد داخلی دولت است.

وی ادامه داد: عوامل دیگری که در وضعیت بازار نقش دارد نرخ داخلی است و تابع اعلام قیمت‌ها بوده که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تاثیر این نرخ‌گذاری را منوط به نظارت دقیق سازمان و ادارات مربوطه دانست و افزود: در همین راستا بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت و امور صنفی وظیفه نظارت بر بازار را بر عهده دارند و تعزیرات حکومتی به عنوان یک دستگاه شبه قضایی تصمیم گیرنده نهایی در خصوص گزارشات ارسالی از سوی این بازرسان است.

دهبانی‌نژادیان راه حل رفع آشفتگی بازار را در انجام درست وظایف سازمان‌های مربوطه عنوان کرد و گفت: اگر امور صنفی طبق ضوابط قانونی صنوف تحت نظر را کنترل و نظارت کند و بازرسان سازمان صنعت و معدن و تجارت بازرسی‌ها را به موقع انجام دهند و تعزیرات حکومتی نیز به موقع ورود پیدا کند شاهد این‌گونه آشفتگی‌ها در بازار نخواهیم بود و این کار نیاز به تعامل و برنامه‌ریزی همه مسئولان دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر قاطعیت تعزیرات حکومتی در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی و اجرای احکام ابراز امیدواری کرد که برای بهبود وضعیت موجود و نجات بازار از آشفتگی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور صنفی با جدیت بیشتر و تشدید نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی، برخورد با تخلفات احتمالی از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و سوء‌استفاده احتمالی برخی افراد جلوگیری کند.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در زمینه کالا و خدمات را در 6 ماه اول سال‌جاری،‌ چهار هزار و 75 مورد عنوان کرد که چهار هزار و 178 مورد آن مختومه شده و دلیل اختلاف این 2 رقم را 203 پرونده موجود از سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: در 6 ماه اول سال‌جاری، 814 مورد پرونده در زمینه بهداشت تشکیل شده که 798 مورد آن مختومه شده و در زمینه قاچاق نیز 406 پرونده تشکیل که 73 مورد آن مختومه شده است.

انتهای پیام/82010/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول