اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان:

تب برفکی در جنوب کرمان 90 درصد کاهش یافته است

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: بیماری تب برفکی در منطقه جنوب استان کرمان 90 درصد کاهش یافته است.

تب برفکی در جنوب کرمان 90 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ظهر امروز همایش روز ملی دامپزشکی به همت اداره‌کل دامپزشکی جنوب کرمان و با حضور فرمانداران، ائمه‌جمعه، مدیران کل، نمایندگان مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان در جیرفت برگزار شد.

ابراهیم توکلی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان در این آیین با اشاره به ارتقای مدیریت دامپزشکی به اداره کل و تثبیت چارت سازمانی اداره‌های دامپزشکی پنج شهرستان جنوبی کرمان، اظهار داشت: در گذشته فقط در دو شهرستان جنوبی اداره دامپزشکی فعالیت داشت.

وی افزود: رشد 77 درصدی واکسیناسیون بیماری‌های انسان و دام و افزایش دو تا سه برابری عرضه محصولات دامی در جنوب کرمان بیانگر تلاش این مجموعه در زمینه تامین سلامت غذایی منطقه است.

توکلی تصریح کرد: در سال 86 تنها هفت مرکز درمانی و دارویی در جنوب کرمان وجود داشت که با توجه به اهمیت خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی این تعداد در حال حاضر به 27 مرکز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی در منطقه جنوب استان کرمان 90 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که در منطقه اجرا شده کنترل بیماری خطرناک شاربن است که این بیماری نیز در حال ریشه‌کن شدن است.

حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی امام جمعه عنبرآباد نیز در این آیین بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به شعور حیوانات بسیار توجه کرده است و در این زمینه نکاتی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در آیه 38 سوره انعام به خوبی به مسئله شعور حیوانات پرداخته شده است، افزود: اینکه در این آیه پرندگان روی زمین را به انسان‌ها تشبیه می‌شوند، دلالت دارد که خداوند آن‌ها را هم دارای شعور قرار داده است.

دشت‌آبادی تصریح کرد: آیات دیگری هم وجود دارد که بیانگر این است که تمام موجودات تسبیح خداوند را می‌گویند اما ما انسا‌ن‌ها نمی‌دانیم.

به گزارش فارس همایش روز ملی دامپزشکی در جنوب کرمان با برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی مسئولان و برنامه‌های فرهنگی همراه بود و در این مراسم از مدیرکل، مسئول روابط عمومی و فعالان حوزه دامپزشکی جنوب کرمان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2655/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول