اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان اعلام شد

راهیابی نمایش «رویای آمریکایی» به مرحله منطقه‌ای

در بیست و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان، نمایش «رویای آمریکایی» به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

راهیابی نمایش «رویای آمریکایی» به مرحله منطقه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر در فرهنگسرای جوان زاهدان اظهار داشت: بخش تئاتر در این استان نیاز به توجه دارد که امیدوارم در دولت تدبیر و امید اهمیت بیشتری به حوزه تئاتر سیستان و بلوچستان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی آثار ارائه شده برای جشنواره را آنطور که باید کیفی ندانست و افزود: انتظار داشتیم امسال کارها و آثار بهتری را در جشنواره تماشا کنیم.

وی ادامه داد: برای نشان دادن تاریخ خودمان و برای درخشش و اعتلای ارزش‌های موجود در دین نیازمند به تئاتر هستیم.

این مسئول با تاکید بر داشتن متن قوی برای نمایش‌نامه‌ها اذعان داشت: باید راهکارهای انتشار متن‌های خوب و ارزنده را در عرصه تئاتر پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که از این پس روزهای جمعه در فرهنگسرای جوان زاهدان، یک یا دو نمایش برای آشنایی عموم مردم با تئاتر بر روی صحنه برود.

بازیگران تئاتر جایی برای تمرین ندارند

رئیس انجمن نمایش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: بازیگران تئاتر در شهرستان زاهدان که مرکز استان است، مکانی برای تمرین ندارند.

حمیدرضا سلیمانی بیان داشت: جلسات نقد و بررسی در حاشیه برگزاری جشنواره یکی از برنامه‌های خوبی است که قطعا سبب ارتقای کیفیت آثار در آینده خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از مسئولان فرهنگ و ارشاد برای همکاری در برگزاری این جشنواره، از مسئولان استان خواست انجمن‌های مختلف به ویژه تئاتر را مورد حمایت قرار دهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه برنامه‌های تئاتر در این شهرستان آنطور که باید استقبال مردمی ندارد، بر اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی با حضور داوران کشوری 10 تا 13 مهرماه جاری در زاهدان برگزار شد.

6 اثر در مدت فوق در فرهنگسرای جوان زاهدان بر روی صحنه رفت که در نهایت با نظر هیئت داوران، نمایش «رویای آمریکایی» به کارگردانی مجتبی رضائی به مرحله منطقه‌ای راه یافت و دیگر نمایش‌ها نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.‬

انتهای پیام/75004/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول