اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندوآب خبر داد

خسارت 140 میلیارد تومانی بلایای طبیعی در میاندوآب

فرماندار میاندوآب جمع کل خسارات ناشی از وقوع بلایای طبیعی در میاندوآب را برای نیمه نخست سال‌ جاری 140 میلیارد تومان عنوان کرد.

خسارت 140 میلیارد تومانی بلایای طبیعی در میاندوآب

حمید جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: میاندوآب به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه خود به شدت در معرض وقوع سیل و خطر آب‌گرفتگی معابر عمومی داخل شهر به هنگام بارندگی‌‌های شدید قرار دارد.

وی تصریح کرد: میاندوآب ما بین دو رودخانه زرینه‌رود و سیمینه‌رود قرار گرفته که همین موضوع سبب به راه افتادن سیلاب‌های شدید به هنگام وقوع بارش در این مناطق شده است.

وی سرمازدگی محصولات زراعی و باغی را از دیگر بلایای طبیعی مورد تهدید این منطقه عنوان کرد و افزود: این مورد نیز هر سال خسارات شدیدی به محصولات باغی و کشاورزی این شهرستان وارد می‌کند.

جلالی در مقابل خشکسالی را از دیگر بلایای شایع مورد تهدید این شهرستان اعلام و خاطرنشان کرد: بروز بیماری‌های دامی میان دام‌ها نیز از مهم‌ترین بلایای طبیعی است که این شهرستان را مورد تهدید خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و دامپروری شغل رایج غالب افراد در این شهرستان است، افزود: بخش عمده درآمد مردم این شهرستان به ویژه در مناطق روستائی وابسته به محصولات کشاورزی و دامی است که وقوع بلایای طبیعی خسارت‌ برانگیز می‌تواند این وضع معیشتی مردم این شهرستان را تحت شعاع خود قرار دهد.

فرماندار میاندوآب خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال‌ جاری علاوه بر سرمازدگی محصولات باغی و زراعی، شاهد خشکسالی نیز در این منطقه بودیم که این موارد، به ویژه در اراضی دیمی سبب وارد آمدن خسارت به بیش از 89 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه شد.

وی جمع کل خسارات نقدی وارد شده را بر اساس برآورد کارشناسان مربوطه، رقمی افزون بر 140 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این رقم برای میاندوآب قابل توجه است و نیازمند اتخاذ تدابیر اصولی است.

جلالی ضمن تأکید بر بیمه نمودن محصولات زراعی کشاورزان، گفت: با توجه به اینکه امکان پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان فاقد بیمه وجود ندارد، لذا برابر قانون، کارگزاران بیمه بانک کشاورزی اقدام به تعیین میزان خسارت وارد شده بر تمام محصولات بیمه شده کرده‌اند که این موضوع فعلا در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در این میان خسارات بیمه‌شدگان درختان هسته‌دار به مبلغ 371 میلیون تومان پرداخت شده است که خسارات بیمه‌شدگان بخش زراعت سیب و انگور نیز در شرف پرداخت قرار دارد.

فرماندار میاندوآب همچنین از انجام اقدامات مقابله‌ای بسیار در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در زمینه انجام اقدامات مقابله‌ای برای پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی و یا کاهش میزان خسارات ناشی از آن‌ها اقدامات قابل توجهی در این شهرستان انجام گرفته است.

جلالی همچنین برای کاهش وارد آمدن خسارات جانی ناشی از وقوع این حوادث، به آمادگی کامل نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر این شهرستان برای مدیریت بحران‌های احتمالی به وقوع پیوسته اشاره کرد.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول