اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بابلسر:

شوراها برای جذب شورایار انتخابات برگزار کنند

معاون فرماندار بابلسر گفت: شوراها برای جذب شورایار انتخابات برگزار کنند.

شوراها برای جذب شورایار انتخابات برگزار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، رضا محسن‌پور شامگاه امروز در جمع مدیران این شهرستان خطاب به اعضای شورای دور چهارم اظهار داشت: اصل شورا که از ریشه‌های قرآنی و روایی عمیقی در معارف اسلامی برخوردار است، از بنیان‌های اجتماعی اسلام به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه شورا پارلمان محلی مثل مجلس است، افزود: شوراها ارکان تصمیم‌سازی در نظام‌ها هستند، اگر شوراها به قوانین خود آگاه باشند می‌توانند در بسیاری موارد ورود پیدا کرده بسیاری از مشکلات را حل کنند.

محسن‌پور با اشاره به اینکه جایگاه شورا در نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم و تصمیمات آنها مثل تصمیمات مجلس اما در سطح پایین‌تر است، اذعان داشت: اگر تصمیمات شورا مغایر با تصمیمات قانون باشد فرماندار می‌تواند آن را رد کند.

معاون فرماندار بابلسر با بیان اینکه شوراها در گذشته از اختیارات قانونی خود آگاه نبودند، عنوان کرد: طرحی در مازندران در حال اجرایی است که بر اساس آن تمام آموزش‌های لازم به شورا داده می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه شوراها نمایندگان مردم در سطح روستاها و شهرها هستند، تاکید کرد: روسای ادارات موظف هستند به شوراها احترام گذاشته و در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

محسن‌پور تصریح کرد: شوراها با توجه به اختیارات خود می‌توانند برای سرمایه‌گذاری از کمک‌های مردمی استفاده کنند.

معاون فرماندار بابلسر به همکاری شوراها با نیروی انتظامی در زمینه برقراری امنیت در بین مردم تاکید کرد و گفت: شوراهایی که می‌خواهند شورا یار جذب کنند باید انتخابات برگزار کنند تا بر اساس آن اعضای خود را انتخاب کنند و گر نه بدون تشکیل انتخابات تصمیمات این افراد قابل اجرا نیست.

انتهای پیام/86010/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول