اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان ساحلی لامرد تاکید کرد

ساحلی شدن استان فارس تضعیف دیگر استان‌ها نیست

نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساحلی شدن فارس تضعیف استان‌های هرمزگان و بوشهر نیست و این سه استان با یکدیگر به راحتی می‌توانند سواحل را شکوفا کنند.

ساحلی شدن استان فارس تضعیف دیگر استان‌ها نیست

سیدموسی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: ظرفیت نیروی انسانی شهرستان‌های لامرد و مهر بسیار غنی است و روزی می‌رسد که کشور بیش از گذشته از آن استفاده می‌کند.

وی افزود: به‌یقین برکات این رویداد مهم و تاریخی در مرحله نخست نصیب ساحل‌نشینانی می‌شود که به شهرستان لامرد الحاق یافته‌اند و عمران و آبادانی وسیع و سریع در آن‌ها انجام خواهد شد.

نماینده مهر و شهرستان ساحلی لامرد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر استان‌های بیشتری به دریا وصل شوند به طور یقین امنیت بیشتری برای دریا تامین می‌شود، گفت: توانمندی‌های استان فارس نیز به ساحل منتقل می‌شود.

موسوی ادامه داد: حدود 40 سال پیش ارتباط فارس با خلیج فارس قطع شد و دریا از ظرفیت فارس محروم ماند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس اظهار داشت: به پاس تلاش‌های تمام نمایندگان و مسئولان ارشد استان فارس، لامرد به عنوان دروازه ورود فارس به خلیج فارس برگزیده شد و آرزوی دیرینه تمام فارسی‌ها برآورده شد.

وی تصریح کرد: دریا عامل توسعه و آرامش است و ساحل خالی از سکنه امنیت آن را به خطر می‌اندازد و ساحل پر از سکنه مهم‌ترین پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و می‌توان در آن بندرگاه و اسکله جدید احداث کرد.

لامرد و مهر نخستین قطب صنعت جنوب فارس می‌شوند

نماینده مهر و شهرستان ساحلی لامرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تکیه بر ظرفیت‌های صنایع نفت و گاز، صنایع انرژی‌بر، معادن دولومیت، آلمونیوم و سایر صنایع مهم و بزرگ در آینده نه چندان دور لامرد و مهر نخستین قطب صنعت جنوب فارس می‌شوند و نیز پروژه‌های صنعتی در این شهرستان‌ها با شتاب بیشتری در حال اجرا است.

موسوی خاطرنشان کرد: دریا نیاز و ضرورت تمام صنایع بزرگ و مهم به‌ویژه در زمینه صادرات و واردات را برطرف می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نخستین امکانات و بهره‌مندی‌ها نصیب ساحل‌نشینانی می‌شود که در محدوده الحاق ساکن هستند و این ارتباط از مدت‌ها پیش وجود داشته است و بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

ساحلی شدن استان فارس تضعیف دیگر استان‌ها نیست

وی با بیان این‌که ممکن است نمایندگان استان هرمزگان در این زمینه دغدغه‌هایی داشته باشند اما ظرفیت‌ها را در حالت تجمیع می‌بینیم، عنوان کرد: ساحلی شدن استان فارس تضعیف استان‌های هرمزگان و بوشهر نیست و این سه استان با یکدیگر به راحتی می‌توانند ساحل را شکوفا کنند.

موسوی در همین مورد خاطرنشان کرد: به دنبال تشکیل فراکسیون جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی هستیم.

اعتبارات ویژه‌ای برای محدوده الحاق در نظر گرفته شده است

نایب رئیس کمیته نفت و گاز در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ویژه برای محدوده الحاق فارس به خلیج فارس نیز خبر داد و گفت: نیازها را بررسی کرده و در اولویت قرار داده‌ایم و اعتبارات ویژه‌ای برای محدوده الحاق در نظر گرفته شده است.

موسوی در مورد محدوده الحاق فارس به خلیج فارس نیز تصریح کرد: محدوده الحاق از مجموعه چند روستای بخش کوشکنار شهرستان پارسیان استان هرمزگان است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروز شهرستان ساحلی لامرد بالاترین شاخص امنیتی و توسعه‌ای را در سطح استان فارس دارا شده و هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی وجود ندارد و به‌یقین خدمات وسیع‌تر و سریع‌تری در این زمینه صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان به موضوع مسائل فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: امروز فرزندان ما در معرض شبیخون فرهنگی استکبار جهانی و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

موسوی تصریح کرد: باید متولیان دستگاه‌های فرهنگی با محوریت روحانیت به این موضوع مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/2448/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول