اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یکی از معتبرترین جشنواره‌های موسیقی کشور ترکیه صورت گرفت

کسب رتبه نخست هنرمند موسیقی تبریزی در جشنواره بین‌المللی عاشیقی ترکیه

محمد رضا قاسمی هنرمند موسیقی عاشیقی آذربایجان شرقی رتبه نخست بخش تک‌خوانی را در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «شب‌های شعر شلاله عاشیق کاراجا اوغلان» کشور ترکیه کسب کرد.

کسب رتبه نخست هنرمند موسیقی تبریزی در جشنواره بین‌المللی عاشیقی ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، این جشنواره بین‌المللی چهار روزه، شهریور ماه سال‌جاری در شهر تاریخی تارسوس استان مرسین کشور ترکیه برگزار شد.

این جشنواره در سه بخش تخصصی «عاشیق دئیشمه سی»، «دوداق دئیمز» و «تک خوانی» برگزار شد که هنرمند موسیقی عاشیقی آذربایجان‌شرقی موفق به کسب رتبه نخست بخش تک‌خوانی این رقابت‌ها شد.

در این رقابت‌ها در هر بخش یک شاعر و یک عاشیق شرکت می‌کنند، که عاشیق محمدرضا قاسمی موفق به دریافت عنوان نخست شد.

جشنواره بین‌المللی «شب‌های شعر شلاله عاشیق کاراجا اوغلان» جشنواره‌ای فرهنگی و هنری است که بین کشورهایی که هنر موسیقی عاشیقی در آنها رواج دارد برگزار می‌شود.

تکریم تمامی ملل و اقوام جزو اساسنامه این کنگره بوده و اشعاری که در این جشنواره خوانده می‌شود، عموماً مضامین مذهبی، عرفانی، عاشقانه و حماسی دارند.

شرکت‌کنندگان موظفند در این جشنواره که در فضای آزاد و با استقبال بسیار گسترده مردم و علاقمندان برگزار می‌شود، با لباس و پوشش محلی خود حضور یابند.

در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «شب‌های شعر شلاله عاشیق کاراجا اوغلان» کشورهایی همچون ایران، ترکیه، عراق، قبرس، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان و تاتارستان شرکت کرده بودند.

عاشیق محمدرضا قاسمی با 15 سال سابقه فعالیت در موسیقی عاشیقی و مدیر یکی از انجمن‌های میراث فرهنگی استان، با تک‌خوانی شعری با مضمون برادری و اتحاد و همدلی توانست رتبه نخست را در این جشنواره به دست آورد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «شب‌های شعر شلاله عاشیق کاراجا اوغلان» 26 تا 29 شهریور ماه سال‌جاری در شهر تاریخی تارسوس استان مرسین کشور ترکیه برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ل/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول