اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان:

فرش دستباف با نقوش جدید سبب رونق بازار فرش ایران شده است

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان گفت: تولید فرش دستباف با طرح‌ها و نقوش جدید و رنگ آمیزی متنوع سبب رونق بازار فرش ایران شده است.

فرش دستباف با نقوش جدید سبب رونق بازار فرش ایران شده است

علی شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه تولیدکنندگان ایرانی فرش دستباف با مدنظر قرار‌دادن سلیقه خریداران و کشورهای هدف صادرات فرش با تغییر نقشه‌ها، تنوع رنگ‌ها و طرح‌ها توانستند در نمایشگاه به موفقیت دست پیدا کرده و در مقایسه با سال گذشته فروش فرش دستباف ایرانی در مجموع بهتر از سال گذشته بود.

وی در ادامه گفت: فرش دستباف ایرانی علاوه بر مشتری خارجی مورد توجه برخی از هموطنان داخلی نیز قرار گرفته و کم کم در سبد برخی از خانوارهای ایرانی قرار گرفته که سبب می‌شود تولید فرش دستباف که هویت و اصالت ایرانی است تقویت شود.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان گفت: امسال حدود 200 تیم از تجار خارجی در نمایشگاه حضور پیدا کردند و تقریباً هیچکدام از تجار بدون فرش دستباف  از ایران خارج نشدند.

وی در مورد اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی استان اصفهان نیز گفت: این اتحادیه در سال 1362 تاسیس و هم اکنون 24 تعاونی فعال در سراسر استان و حدود 60 هزار بافنده روستایی را تحت پوشش خود دارد.

شهبازی هدف از تاسیس اتحادیه و شرکت‌های فرش دستباف روستایی را تهیه و توزیع مواد اولیه مرغوب، صادرات فرش دستباف روستایی به اقصی نقاط دنیا و کمک به بالابردن کیفیت فرش دستباف روستایی عنوان کرد.

وی دغدغه اصلی دست اندرکاران و مسئولان فرش ایران را شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه به ویژه در این صنعت برشمرد و بر ارتقای سطح جایگاه فرش دستباف این استان و پیوند آن با بازارهای داخلی و خارجی تاکید کرد.

این مسئول افزود: از آنجا که فرش دستباف به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی دارای جنبه‌های ملی و هویتی است، آموزش هنرمندان و تولیدکنندگان این صنعت و برندسازی آن در سطح بازارهای داخلی و بین‌المللی از دیگر اهداف این اتحادیه است.

انتهای پیام/63025/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول