اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

مشت آهنین آمریکایی‏ها همواره در نظر گرفته شود

امام جمعه فیروزکوه گفت: در برقراری ارتباط با آمریکایی‏ها نباید فقط به آستین مخملی‏شان چشم دوخت، بلکه باید همواره مشت آهنین غربی‏ها را نیز باید در نظر داشت.

مشت آهنین آمریکایی‏ها همواره در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های آیین عبادی سیاسی و وحدت‏آفرین نماز جمعه فیروزکوه در محل مسجد جامع این شهر اظهار داشت: این روزها مسئله ارتباط و مذاکره ایران و آمریکا در صدر اخبار روز جهان قرار دارد.

وی گفت: با وجود گذشت چند روز از پایان اجلاس سازمان ملل متحد، چنین وضعیتی کماکان ملاحظه می‏شود که نشان از اقتدار ایران اسلامی است.

استیری افزود: سران برخی کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور می‏یابند و سخنرانی می‏کنند، اما ملت خودشان هم متوجه نمی‏شوند؛ اما این از اقتدار ایران اسلامی است که هنوز ایران در صدر اخبار جهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: این عظمت و اقتدار به برکت خون شهدا و امام شهدا به ایران اسلامی هدیه شده است.

*پیشرفت‏ و نفی سلطه‏پذیری؛ علل اساسی دشمنی آمریکا با ایران

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه به بیان مسئله دشمنی آمریکا با ایران پرداخت که در سنوات گذشته، ملت آن را با تمام وجود درک و لمس کرده‏اند.

وی در بیان علت و عوامل این دشمنی‏ها گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی مسائلی همچون سلطه‏پذیری، استعمار و تحقیر را نفی می‏کند و این، نخستین دلیل دشمنی آمریکایی‏هاست.

استیری خاطرنشان کرد: از 22 بهمن 57 و به دنبال پیروزی نظام شکوهمند اسلامی، مسائلی همچون استقلال، احیای ارزش‏های اسلامی و فتح قله‏های دانش، از سوی ایرانیان به جهانیان به اثبات رسیده و از آن زمان، دشمنی‏ها با این نظام مقدس ادامه دارد.

*ایجاد ارتباط با همه کشورها بر مبنای سود و منفعت است

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان فیروزکوه ادامه داد: به فرموده مقام عظمای ولایت، «ما هرگز نگفته‏ایم با تمام دنیا قطع رابطه می‏کنیم»، اما اگر بنا باشد ارتباطی برقرار باشد، بر مبنای منفعت و سود ملت خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر در ارتباط با کشورها ضرر و زیانی وجود داشته باشد، هیچ‌کس آن را نمی‏پذیرد.

استیری با اشاره به تعطیلی دولت آمریکا طی روزهای گذشته تصریح کرد: این مسئله ضربه بزرگی بر پیکره دولت آمریکا بود و آنها که توان مدیریت و اداره دولت خود را ندارند، چطور می‏توانند به زعم برخی‏ها مشکلات ما را حل کنند؟

*به رفتار دولت‏مردان آمریکایی اعتماد نداریم

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از حضور تیم رژیم صهیونیستی و سخنرانی آنها در سازمان ملل متحد، شاهد تغییر رفتار و نحوه بیان آمریکایی‏ها بودیم.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، «در ارتباط با آمریکایی‏ها باید مشت آهنین‏شان را هم در کنار آستین مخملی‏شان ببینیم».

وی یادآور شد: اگر هم زمانی آمریکایی‏ها صحبت از مهرورزی کنند، مردم می‏دانند و آگاهند که پشت این آستین مخملی، مشت آهنینی هم نهفته است.

انتهای پیام/2568/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول