اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

264 بقعه متبرکه در قزوین وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: 264 بقعه متبرکه در استان قزوین وجود دارد که مردم از برکات آن استفاده می‌کنند.

264 بقعه متبرکه در قزوین وجود دارد

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در سراسر کشور حدود هشت هزار و 500 امامزاده وجود دارد که از این بین 264 بقعه متبرکه در استان قزوین وجود دارد که مردم از برکات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: از آنجایی که رهبر انقلاب فرموده‌اند که امامزاده‌ها باید قطب فرهنگی هر شهر شود ما سعی کرده‌ایم که در این مسیر گام برداریم و تا حدودی هم موفق بوده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: امامزاده‌ها ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارند که اوقاف قزوین در طول سال برنامه‌هایی را از قبیل: آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، یاس نبوی و دهه ولایت و کرامت برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: طی این چند سال در امامزادگان فعالیت‌های عمرانی بسیاری را انجام دادیم و 29 امامزاده که در حال تخریب بودند را از نو ساخته‌ایم و بعضی از امامزادگان را مرمت کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در راستای پیشبرد اهداف اوقاف سه نکته فرموده‌اند که ایجاد وقف‌های جدید، توسعه وقف‌های موجود و سند دار کردن موقوفات موجود می‌باشد.

نوروزی افزود: در قسمت نخست راهکارهای جدید وقف را انجام داده‌ایم و در قسمت دوم در میان قشرهای مختلف جشنواره برگزار کرده‌ایم و 150 جهیزیه کامل را تحویل داده‌ایم و نیز 86 مورد وقف جدید داشته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: در مورد قسمت سوم ما در سال گذشته 23 سند اخذ کرده‌ایم و نیز امسال 120 سند را توانسته‌ایم اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از سئوال‌های مردم این است که پول داخل ضریح چه می‌شود، خاطرنشان کرد: 40 درصد از پول‌های امامزاده صرف فعالیت‌های عمرانی، 30 درصد صرف کارهای مدیریتی، 20 درصد کارهای فرهنگی و 10 درصد حق تصدی اوقاف است که آن هم در خود امامزاده هزینه می‌شود.

نوروزی در خاتمه گفت: در ترمیم بقاع متبرکه و خصوصا مساجد با نبود اعتبارات روبه‌رو هستیم که امیدواریم کمیسیون فرهنگی در این راستا اقدامی انجام دهد.

انتهای پیام/77007/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول