اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

اوقاف در آزاد‌سازی حریم امامزاده قصور کرده است

شهردار اردبیل و اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به عنوان متولی امامزاده‌ها در آزاد‌سازی و مناسب‌سازی حریم امامزاده سید صالح اردبیل قصور و کوتاهی داشته است.

اوقاف در آزاد‌سازی حریم امامزاده قصور کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای شهر و بررسی طرح آزاد‌سازی محیطی امامزاده صالح اردبیل اظهار داشت: ما در قالب کمیسیون تملک جلسه‌ای داشتیم که موضوع تغییر کاربری اطراف امامزاده و تملک احتمالی با محوریت فضای سبز مطرح شد که به رغم مصوب شدن این طرح در کمیسیون ماده 5 هنوز اجرای آن متوقف مانده است.

وی عنوان کرد‌: ما در طرحی دیگر پیشنهاد دادیم تا دستگاه‌های متولی نظیر میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی در این باب پیشقدم شوند که متاسفانه این حرکت نیز اتفاق نیفتاد و کار عقیم ماند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این زمینه عملکرد مناسب نداشته و اقدامات خوبی را انجام نداده است، افزود: تنها راه ما این است که در قالب رینگ فضای سبز طرحی ارائه کنیم تا با تصویب کمیسیون ماده 5 با هدف ایجاد پارک و توسعه فضای سبز حریم آن را تملک کنیم و بعداً تصمیم‌گیری شود که توسعه رواق‌ها و محوطه امامزاده انجام شود یا به همان شکل فضای سبز این محوطه باقی بماند.

بدری ادامه داد: شهرداری به تنهایی قادر نیست طرح آزاد‌سازی محیطی امامزاده صالح را انجام دهد که انتظار داریم دستگاه‌های ذیربط در این زمینه پیشقدم شده و اوقاف بدون چشم‌داشت خاصی از شهرداری به وظیفه خطیر خود در آزاد‌سازی حریم امامزاده صالح کمک کند.

این مسئول تصریح کرد: البته این کار از وظیفه قانونی و ذاتی ما خارج است اما با توجه به تاکیدات اعضای شورا و خواسته عموم مردم در این زمینه آماده هر‌گونه همکاری و مشارکت هستیم.

پرداخت تخفیف به نوسازی بافت فرسوده از سوی راه و شهرسازی متوقف شده است

شهردار اردبیل در این جلسه به نامه راه و شهرسازی استان اردبیل به تخفیف ارائه شده در صدور پروانه به ساخت و سازها در بافت فرسوده شهری اشاره کرد و بیان داشت: راه و شهرسازی اخیراً اعلام کرده است که از 17 مهر ماه هیچ تعهدی را در این زمینه نمی‌پذیرد و شهرداری نیز مجبور شده است نامه‌ای را به شورای شهر بنویسد تا در این زمینه تعیین تکلیف شود.

بدری یادآور شد: بر اساس قانون مصوب مجلس و در حمایت از تولید مسکن و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرداری رقمی در حدود 500 هزار تومان به هر واحد بهسازی شده در بافت فرسوده تخفیف ارائه می‌داد تا صاحبان این واحدها ترغیب و تشویق به بهسازی واحدهای خود شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این ارتباط  تا پایان سال گذشته و با تحویل زمین به شکل تهاتری از راه و شهرسازی از بابت ارائه این تخفیف تسویه حساب کردیم اما اخیراً راه و شهرسازی اعلام کرده است که دیگر از محل مقرر رقمی در این زمینه اختصاص نمی‌یابد و راه و شهرسازی تعهدی را در این زمینه نمی‌پذیرد که ما ازاین بابت خواستیم تا از شورا تعیین تکلیف کنیم.

شهردار اردبیل افزود: قانون تخفیف پروانه به ساخت و سازهای بافت فرسوده لغو نشده اما معاونت راهبردی اعلام کرده به کد اعلام شده بودجه‌ای اختصاص نمی‌یابد که از این بابت باید تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

بدهی 10 میلیارد تومانی ادارات دولتی به شهرداری

بدری گفت: ما نمی‌توانیم به ادارات دولتی زور بگوییم و یا از بابت بدهی‌هایمان در آنان را پلمپ کنیم.

این مسئول ادامه داد: بیش از 10 میلیارد تومان ادارات دولتی به شهرداری بدهکار هستند که قرار بود این بدهی‌ها از محل فروش شرکت‌ها به شکل متمرکز پرداخت شود اما این اتفاق نیفتاد چرا که ما قانوناً نمی‌توانیم در وصول مطالبات‌مان اقدامی قهری انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: با توجه به اعلام نظر راه و شهرسازی در این ارتباط که هیچ بدهی را در این زمینه نمی‌پذیرد ما باید در خصوص لغو این موضوع که در پرداخت پروانه به واحدهای مسکونی بافت فرسوده تخفیفی بدهیم یا ندهیم تصمیم‌گیری لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/62004/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول