اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

هدف آمریکا از تغییر موضع علیه ایران، تحکیم مواضع اسراییل است

امام جمعه قروه گفت: هدف دولت آمریکا از طرح گزینه نظامی و تغییر موضع علیه ملت ایران، تحکیم مواضع اسراییل و گرفتن امتیاز از ایران برای این رژیم غاصب است.

هدف آمریکا از تغییر موضع علیه ایران، تحکیم مواضع اسراییل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قروه با بیان این نکته اظهار کرد: ارتباط جمهوری اسلامی ایران با هر کشوری باید بر مبنای خط مشی تبیین شده توسط امام راحل و مقام معظم رهبری و براساس قانون اساسی تعیین می‌شود.

وی افزود: در مبانی سیاست بین‌الملل نظام اسلامی بر اساس منفعت دو سویه است، اما هدف آمریکا از برقراری ارتباط، سیاست برد - برد و یا برد – باخت هم نیست بلکه هدف نابودی کامل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه قروه تصریح کرد: حتی در یک عرصه رقابتی هم هیچ برنده‌ای قصد لطمه‌زدن به بازنده را ندارد اما آمریکا هدفش چیزی فراتر از باخت ایران، یعنی همان نابودی کامل است.

احیا با اشاره به صلح‌طلبی ایران اسلامی با همه کشورهای دنیا خاطرنشان کرد: کشور ما با همه کشورهای دنیا قصد دوستی و برقراری ارتباط دارد اما رژیم غاصب اسراییل را نه به عنوان یک حکومت و نه یک کشور قبول ندارد و از این رو آمریکا با این تغییر رویه خود نمی‌تواند ما را وادار کند تا این رژیم جعلی را به رسمیت بشناسیم.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا به نقطه‌ای رسیده است که می‌داند نمی‌تواند نظام مقدس ما را براندازد، اظهار داشت: ما در پناه اسلام و نظام اسلامی است که توانسته‌ایم خودمان را به دنیا ثابت کنیم.

خطیب جمعه قروه با اشاره به وضعیت شکننده دولت آمریکا در ابعاد اخلاقی و اقتصادی، گفت: ما در این مذاکره نباید به آمریکا تکیه کنیم و امید ببندیم، چون اوباما مهره‌ای است که صحبت‌های اربابان خود را بازگو می‌کند.

احیا افزود: در پشت اسراییل جریان بزرگ صهیونیست جهانی قرار دارد که سردمداران اقتصاد اروپا و آمریکا هستند و اسراییل تنها به منزله یک خاکریز برای آنان است و در کنگره آمریکا، اروپا و برخی سازمان‌ها و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری نفوذ دارند.

امام جمعه قروه این را هم گفت که نرمش ریاست جمهوری اسلامی کشورمان کاملا شجاعانه بود و به گفته مقام معظم رهبری یک عقب‌نشینی تاکتیکی هدفمند بود که کوچکترین ضعف و کوتاهی در آن دیده نمی‌شد.

احیا عملی‌شدن مذاکره را در گروه دست برداشتن آمریکا از شیطنت‌ها و محدودیت‌ها علیه ایران و بازگرداندن اموال بلوکه شده کشورمان عنوان کرد و افزود: این ارتباط برقرار بشود یا نه، در هر صورت برنده اصلی ایران است که سیاست فعال دنیا را به نفع خود تغییر داد.

وی عملی شدن گزینه نظامی آمریکا علیه ایران را موجب بحران بزرگ جهانی اعلام کرد.

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به اظهارات رییس کل بانک مرکزی در یکی از نشست‌های عمومی درباره افت قیمت دلار، گفت: این سخنان بیان بیجایی بود که نباید در آن جلسه طرح می‌شد.

احیا افزود: ما هم آگاه هستیم که برخی کارخانه‌داران قطعات و تجهیزات خود را با دلار 3 هزار تومانی خریده‌اند و این افت قیمت موجب ورشکستگی آنان می‌شد اما هر سخنی را در هر جایی نباید گفت. این بحران نیز با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت قطعات به کارخانه‌داران از سوی دولت قابل حل و فصل بود و در عوض از بار تورمی که بر روی دوش مردم است، کاسته می‌شد.

خطیب جمعه قروه در ادامه با اشاره به اول ذی‌الحجه، سالروز پیوند آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) گفت: این پیوند آسمانی در ارتقای بصیرت و آگاهی جوانان نسبت به مسئله ازدواج می‌تواند نقش ارزنده‌ای داشته باشد و همه مسئول تبیین ارزش‌های ازدواج در جامعه هستند.

احیا با بیان اینکه هزینه‌های سرسام‌آوری که برای جشن‌های عروسی خرج می‌شود از نظر اسلام مردود است، گفت: این ریخت و پاش‌ها معنویت را از این سنت حسنه زدوده است.

وی تعیین مهریه‌های سنگین را شکننده عنوان کرد و از جوانان خواست زیر بار آن نروند و اضافه کرد: به دلیل آغاز زندگی مشترک با گناه، این خانواده بنیانی بسیار سست دارند.

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از خدمات ناجا، گفت: این نیروی خدوم در قروه توانسته است کارنامه‌ای بسیار درخشان داشته باشد. نیروی انتظامی با کمترین امکانات و نیروها، خدمات بسیار ارزنده‌ای را داشته است که پیشگیری از وقوع جرم نماد بارز آن است. هفته گذشته چند سارق مسلح سابقه دار در قروه به دام افتادند که این امر نشان از هوشیاری و درایت بالای فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی در شهرستان است.

امام جمعه قروه در پایان با گرامیداشت روز دامپزشکی، خدمات این مجموعه را در تامین فرآورده‌های غذایی سالم برای مردم را قابل تقدیر دانست و افزود: عملکرد این نهاد در مناسبت‌های مذهبی در زمینه تایید سلامت دام‌هایی که ذبح می‌شود، بخش عمده‌ای از مشکلات بهداشتی را از بین برده است.

انتهای پیام/79009/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول