اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو اعلام کرد

پاسداری از ارزش‌های اصیل انقلاب بزرگ‌ترین وظیفه نیروی انتظامی

امام جمعه ماکو گفت: بزرگ‌ترین وظیفه نیروی انتظامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری پاسداری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

پاسداری از ارزش‌های اصیل انقلاب بزرگ‌ترین وظیفه نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو با اشاره به بحث شادی و نشاط اسلامی و جایگاه آن در اسلام، اظهار داشت: آیا براساس آموزه‌های دینی نسبت به شاد بودن عمل شده یا نه که باید در این زمینه توجه بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: زحماتی که این نیروی جان برکف انجام می‌دهد و مسئولیت خطیری که به عنوان پایه‌های امنیت ملی جمهوری اسلامی دارد که آن تامین امنیت جامعه بوده ستودنی است.

رنجبری تصریح کرد: عواملی که مقام معظم رهبری برای نیروی انتظامی به آن تاکید دارد اقتدار، عزت، حس مهربانی و خدمت به مردم، دقت و مراقبت در انجام وظیفه قانونی، درستکاری، امانت داری و در نهایت دفاع از ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: عملکرد پلیس در بخش‌های مختلف از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، یگان ویژه و... مسئولیت نیروی انتظامی را سنگین‌تر کرده و نیاز است تمام آحاد جامعه با نیروی انتظامی همکاری و مساعدت داشته تا از جامعه‌ای با امنیت پایدار برخوردار شویم.

رنجبری بر نقش نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: بزرگ‌ترین وظیفه نیروی انتظامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری پاسداری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و ابراز داشت: امروز جامعه از حیث ازدواج با مشکل مواجه بوده به طوری که سن ازدواج بالا رفته و از طرف دیگر آمار طلاق افزایش یافته است.

رنجبری افزود: ضرورت دارد زمینه ازدواج آسان برای جوانان در جامعه فراهم شود و خانواده‌ها توجیه شوند که شرایط ازدواج را به دست خود سخت‌تر نکنند و به فرمایشات حضرات معصومین (ع) به عنوان الگوی برتر و تایید شده توجه کنند.

وی یادآور شد: در زمینه ازدواج یک سری مشکلات واهی از جمله بحث تحصیل، عدم خانه‌داری و عدم اشتغال مطرح است که واقعیت ندارد و همه این مشکلات قابل حل است.

خطیب جمعه ماکو با بیان اینکه اهمیت ازدواج در رابطه با حفظ ایمان است، ادامه داد: 20 سال پیش شرایط و امکانات نسبت به شرایط فعلی کم بود ولی خانواده‌ها معمولا موفق‌تر بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی کودک، تصریح کرد: آموزه‌هایی که در خصوص تربیت کودک وجود دارد فوق العاده بوده و امروز نیز روانشناسی غرب، شرق و اسلام اشاره دارند که شخصیت افراد در چهار تا شش سال اولیه شکل می‌گیرد.

رنجبری افزود: هر چقدر در زمینه تعلیم و تربیت کودکان اهمیت بیشتری داده شود و کودکان براساس معیارها و آموزه‌های دینی تربیت شوند قطعا وظایف خود را نسبت به والدین و جامعه به درستی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به روز جهانی پست، اظهار داشت: خدماتی که شبکه پستی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از جمله کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ارائه می‌دهد، قابل تحسین است.

رنجبری ادامه داد: کارهایی که در این راستا انجام می‌شود جلوی آلاینده‌های محیطی را گرفته و صرفه‌جویی در هزینه‌های سرسام آور زندگی خصوصا در زمینه هزینه رفت و آمد صورت می‌گیرد.

امام جمعه ماکو اذعان داشت: می‌توان از ظرفیت پستی چه پست الکترونیک و چه پست‌های حاضر برای حل مشکلات استفاده کرد.

انتهای پیام/61005/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول